Welke invalzaag?

Gommel

Nieuw lid
14 jun 2015
3
0
Hoi allen,

ik kom er niet meer uit en zit eigenlijk steeds naar hetzelfde te kijken en vroeg me af of jullie nog eye openers hebben.

Ik zoek een accu invalzaag als vervanger van mijn TS55 (gebruik ik al een jaar of 6 naar volle tevredenheid). Nu heeft Mafell een hele mooie met een vaste afkortliniaal. Concurrent is volgens mij de Festool. Het liefst zou ik naar Makita gaan waar ik de rest ook van heb, maar die missen die vaste liniaal volgens mij.

Iemand nog een een merk/type die ik over het hoofd zie?
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Wat wil je eigenlijk doen? (En waar?) Er staan wat gekke zaken in je bericht.

Die Mafell afkortzaag met vaste lineaal is geen invalzaag maar een cirkelzaag.
Festool heeft een accu versie van de Ts55 invalzaag, maar dat is dus niet met zo'n vaste lineaal als de Mafell. Festool heeft nu wel net de HKC55, een accu machine met optionele afkortrail. Maar dus ook weer een cirkelzaag en geen invalzaag.

Wil je een (accu) invalzaag of een cirkelzaag met afkortrail?

Waarom wil je een accu machine? Je gaat dus ook geen stofafzuiging gebruiken? Lijkt me enkel nuttig bij buitenwerk op hoogte ofzo.

Je hebt 'de rest' van Makita, wat dan juist? En is dat relevant vor de inval/cirkelzaag? Of heb je liever al je systainers in dezelfde kleur?

Aangezien je al een TS55 hebt, en dus waarschijnlijk wat Festool accesoires, lijkt het me eerder nuttig in dit 'systeem' te blijven?
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
De HKC kan wel degelijk als invalzaag worden gebruikt!
Er zit een speciale knop om dit te activeren. En werkt op de FS/2 en nieuwe FSK rails.
Jarenlang heb ik met de diverse Festool invalzagen en stofzuiger gewerkt, dus ook met alle snoeren/slangen.
Nu sinds 3 maanden de HKC en ik wil niet anders.
De optionele stofzak werkt perfect en de 18V accu doet het goed. Het dunnere zaagblad werkt hieraan ook mee.
Uiteraard is een reserve accu nodig, maar dat geldt voor alle accu machines.
Als je al accu's en laders van Festool hebt, kun je de Basic versie kopen dat scheelt een hoop geld.
De HKC is ook nog eens veel goedkoper dan de Mafell.
Er is ook nog een TSC invalzaag versie, en die kan met 2 accu's werken en dus zwaarder en weer duurder.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Ok, daar ging ik dus de mist in. Ik zie zelfs dat die Mafell KSS dingen ook een inval functie hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.