MFT XXL Tafel eigenbouw

A

Athanor

Guest
Mooi, vertel vertel.......

Hoe heb je de afstand van de volgende rijen uitgezet, en hoe zorg je ervoor dat ze excact haaks en op de juiste afstand komen?


Fons
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
@Athanor Je ziet op de tweede foto één van de twee hulpstukken uit de LR32 kit om een exacte afstand in te stellen. Bij gatmaat 20 mm en hart op hart 96 zorg je dat het pinnetje van het hulpstuk op 86 mm strak in de vorige boring zit. Maal twee, rail vastklemmen, gatenrij boren en dan x maal herhalen. Haaks resulteert uit gefixeerd stopstukje onderop de rail die als aanslag dient.
 

MarcelHeiboer

Nieuw lid
29 sep 2013
7
0
@bert klopt als een bus echter meet ik wel elke keer na vanaf het begin, blijf heel goed opletten met alle aanslagen je gaat snel scheef (spreek uit ervaring)
 

AdrieH

Actieve deelnemer
21 apr 2014
43
0
Da's een flinke tafel! Vanwaar de twee opstaande zijkanten als ik vragen mag?
 

MarcelHeiboer

Nieuw lid
29 sep 2013
7
0
@AdrieH, dat zal ik je laten zien, normaal gesproken maak ik het meeste schuttingdelen op de tafel nu zit ik altijd haaks op mijn werk als ik de planken aandruk mvg MarcelIMG-20151117-WA0001.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.