goedkoopste transparante lak ?

bart380

Actieve deelnemer
24 nov 2014
75
1
Ik gebruik veelvuldig transparante lak. Niet zozeer om iets daadwerkelijk een mooie laklaag te geven, maar meer om (soms verdund) hout en verflagen wat dieper te kleuren. Uiteraard ook om het hout een beetje af te sluiten.

Tot nog toe werk ik vaak met transparante vloerlak van gamma eigenmerk. Deze terpentine lak trekt mooi in het hout, precies wat ik dus zoek.
Het gaat voornamelijk om aflakken van sloophout. Een beetje donker kleuren, en tegelijk sealen / beschermen tegen viezigheid.
De blikken vliegen er door heen, dus ik ben aan het zoeken naar de goedkoopste transparante lak.
Wie-o-wie ?
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.116
518
Moordrecht
Yup, Action blanke lak. Gewaardeerd onder gitaarbouwers, kost 2 euri en-een-beetje per spuitbus..
 

bart380

Actieve deelnemer
24 nov 2014
75
1
Ja stom, vergeten te melden nog, aub geen spuitbussen!

Ik heb geen aparte spuitcabine in de werkplaats, en als ik 1 zo'n hele bus leegspuit dan kunnen jullie wel raden...
Overigens heb ik wel goede ervaring met hun spuitlakken!

Echt jammer dat ze geen blanke lak hebben in pot.
De universele primer/grondverf gebruik ik ook wel eens van de action. Prima verf, op waterbasis.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Hebben wel blanke lak in pot:p
Ja stom, vergeten te melden nog, aub geen spuitbussen!


Ik heb geen aparte spuitcabine in de werkplaats, en als ik 1 zo'n hele bus leegspuit dan kunnen jullie wel raden...
Overigens heb ik wel goede ervaring met hun spuitlakken!

Echt jammer dat ze geen blanke lak hebben in pot.
De universele primer/grondverf gebruik ik ook wel eens van de action. Prima verf, op waterbasis.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.