Mooie vondst, welk hout is het?

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Was zaterdagmorgen even bij mijn houthandelaar in Akkrum en zag daar tussen de pallets hout een, op het oog, mooi stukje afgebroken hout liggen. Omdat het nat was zag je de prachtige tekening al. Haijo liep mee naar buiten en vond het bijbehorende stuk ook, maar er lag ook een stuk beuken met slaap en een stuk wat na het zagen wel kersen moet zijn. Over dit stuk moesten we ook wel even nadenken. Schaven en ruiken bracht de oplossing.
Thuis heb ik het met de hand nog een keer geschaafd en in de olie gezet. Ben benieuwd of jullie het raden zonder te ruiken :D.

jaap

PB090191.jpg

PB090186.jpg

PB090187.jpg

PB090189.jpg
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Jaap, ik denk Qwila, heb er mijn meubelmakers kistje deels van gemaakt en dit hout komt ook van de akkrummer houtzagerij. Bij die partij zat ook een deeltje prachtig getekend hout daar heb ik toen de lafrontjes van gemaakt.

fotootje opgesnord

IMG_0531.jpg


Groetnis, Roeland
 
Laatst bewerkt:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Rick speelt het politiek correct :D Het is essen of olijfessen, dus Jokke zat direct goed! Maar op het oog zou het ook goed olijf kunnen zijn! Prachtig toch, zo'n kadootje tussen het stophout!

jaap

ps, wat is het toch een mooi kistje Roeland! Waar blijft Rendew.........
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.