festool precisio CS 50: rond asgat op bloemetjesflens ('fastfix')?

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Hallo,


Ik heb hier een oudere 2dehands precisio staan. Het asgat van het zaagblad heeft zo een bloemetjesvorm die je volgens mij alleen bij dit type machine tegenkomt. Op de website van Festool alsook toolnation etc. zijn de recentere zaagbladen gewoon met een rond asgat. Kan je op de oudere precisio's met die bloemetjesflens een zaagblad met een rond asgat leggen? Moet ik op zoek naar oudere zaagbladen met bloemetjesflens ('fastfix'?)? Kun je de flens van zo een oudere machine eenvoudig vervangen door die van een recentere? Kent iemand dan toevallig ook nog de bestelnummer voor zo een flens?


Vriendelijke groeten,


Bert
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Bert
ik zou eens contact opnemen met van Rossum Zwolle via hun site ,vraag het Arrie, deze kan en zal je verder kunnen helpen

Menno
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Alle zaagbladen voor de CS50 Precisio zaagmachines hebben zo'n bloemvormig FastFix asgat.
Volgens mij passen andere zaagbladen niet en bestaan er geen aparte flensringen.
De foto's op de Festool en Toolnation websites zijn algemene plaatjes en alleen bedoeld om het zaagbladtype aan te duiden.
De bloemvormige asgat zaagbladen worden o.a. ook door Stehle geleverd met Fast-Fix asgat 20FX.
81-jRPh7viL._SX355_.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.