Thierry stelt zich voor

ThierryV

Actieve deelnemer
14 feb 2014
49
1
Ooike, Belgïe
Hallo,

Mijn naam is Thierry, 29j en woonachtig te Wortegem-Petegem (Oost-vlaanderen, België). Gelukkig getrouwd en fiere vader van 2 kindjes (2 jaar en 4 maand). Sinds 2,5 jaar volg ik avondles meubelmaker en heb ik dus zoals zovelen hier de microbe te pakken en ze wil mij niet meer loslaten. :)
Ik zou dit dan ook op termijn alleen meer beter en beter willen kunnen en op langere termijn liefst professioneel mee bezig zijn.
Ik heb dit forum +/- 2jaar geleden leren kennen en zoals velen eerst en vooral rondgeneusd en (heel) veel geleerd. Dit is hier een ware bron van informatie en hopelijk kan ik in de toekomst hier met mijn vragen terecht en kan ik ook mijn steentje bijdragen.
Nu wou ik mij toch even voorstellen en enkele van mijn realisaties met jullie delen.
Ik heb mij begin dit jaar een festool TS 55, +2x geleiderail, OF1010 (met frezenset), MFTC tafel, Lamellofrees machien (makita), 2 boor/schroefmachientjes (makita), boormal voor scharnieren van blum en nog beetje handgereedschap. Onlangs het LR32 systeem van festool aangekocht en het volgende op mijn verlanglijstje is de TF2200 tafelfrees van festool. indien het van mij afhien had ik veel meer gekocht maar (gelukkig) is mijn vrouw er om mij af en toe eens in te tomen.
Momenteel ben ik actief in de garage (18m2) van een woning welk mijn ouders hebben aangeschaft, maar het is een beetje krap, het is 20 min rijden van mijn thuis en ze zijn van plan het huis te verhuren eens het opgedaan is. Dus binnenkort moet ik weg. Ik ben dus al lang op zoek naar alternatief dichter bij huis en niet te duur. Dit is blijkbaar niet zo gemakkelijk te vinden :). Morgen moet ik nog ergens langsgaan waar ik misschien geluk ga hebben. Achter de hoek bij mij en +/- 50 m2. (duimen allemaal aub.) Moest dit lukken kan ik stilletjes aan beginnen kijken/denken voor stationaire machine (combiné) aan te schaffen. Ik ben al heel rustig bezig mijn echtgenote voor te bereiden :).


Hieronder kunnen jullie enkele van mijn realisaties zien. Deze zijn deels in de les gemaakt en deels in mijn atelier. Hoofdzakelijk voor familie gemaakt en bij mijn thuis.
Momenteel ben ik bezig met in bouwkasten te maken voor mijn schoonzus/broer voor onder een hellend dak.

Sorry als het misschien veel foto's zijn. Maar ik zou graag jullie deskundige mening hebben over mijn uitgevoerde werken. Alle commentaar en opmerkingen zijn welkom en ik hoop jullie nog regelmatig tegen te komen op het forum. Alvast Bedankt,

Groeten,

IMG_20150821_085521.jpgIMG_20150821_085604.jpg
IMG-20150409-WA0000.jpgIMG_20150523_122635.jpg
DSC03094.jpg
DSC02772.jpgDSC02762.jpgDSC02735.jpg
DSC02732.jpgDSC02728.jpg
FullSizeRender-1.jpg
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Thierry, mooi stukje vakwerk en dat voor een leerling petje af, je kunt zo zien dat wat je maakt heel precies afgewerkt is zo als het hoort. Succes met het vinden van een werkplaats, anders moet je eens naar een oudere boer gaan die gestopt is of aan het afbouwen is, die hebben over het algemeen wel hokken leeg liggen.

Groet pel.
 

educes

Actieve deelnemer
12 dec 2013
44
0
Beste Thierry,

Proficiat met je gerealiseerde projecten. Heel erg mooi.
Ik zit in een erg gelijklopende situatie, eveneens laatste jaar meubelmaker, te weinig plaats om te klussen en 2 kleine kinderen rondlopen wat het niet altijd evident maakt om in je klushok te duiken :)

Mag ik vragen waar je die mooie raster gevonden hebt in je radiator omkasting? Of heb je deze ook volledig zelf gemaakt?

Succes nog met de projecten!

Eli
 

ThierryV

Actieve deelnemer
14 feb 2014
49
1
Ooike, Belgïe
Bedankt allemaal.

@educes: Tijd is inderdaad een factor die ik zou willen verbeteren. Dat rooster is houten vlechtwerk uit beuk die ik bij een groothandel in meubelbeslag heb gevonden op half uurtje van bij mij. http://www.dcdf.be
ik had nog anderen plaatsen gevonden maar daar waren de afmetingen van de roosters die ze verkochten niet ok voor mij. Let op, is delicaat bij het verzagen.
http://www.vanopstal.be/nl/node/57949992c21410839afa686f68681df9.htm

Bij Häfele kan je dat ook kopen, eventueel zelf reeds op maat gezaagd. Maar daar kan je enkel met een btw nummer kopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.