advies ivm nieuwe tafelzaag geleidingssleuven

serge_be

Nieuw lid
4 nov 2015
5
0
Hoi allen,

ik wil met houtbewerking gaan beginnen en moet me een tafelzaag aanschaffen.
ik heb heel wat filmpjes hierover bekeken, en leid daar voorlopig uit af dat ik een snijtafel met geleidingsgleuven van een standaard van 3/4" nodig heb.
Ik heb wat aan het rondkijken geweest wat er zoals aangeboden wordt in verschillende schops, en merk dat er niet veel die gleuven hebben.
Ik wil graag een incra jig gaan gebruiken, en die heeft die geleiders.

Hoe zien jullie dat? Gebruiken we hier in europa andere standaarden of hoe zit dat?

wat raden jullie me aan bij het kopen van een zaag? Ik hoopte ronde €500 toch iets degelijks te vinden?

alvast bedankt voor jullie tijd en advies.

groeten

Serge
 

Willy83

Actieve deelnemer
11 okt 2015
43
0
Hi Serge,

Hier nog iemand die aan het kijken is voor een tafelzaag voor ongeveer dat bedrag. Mijn grootste probleem is dat ik alleen een kelder beschikbaar heb van 3,5x2 :( dus alles moet erg mobiel zijn en in de tussenruimte te rollen zijn.

Anyway ik zit zelf nu naar de Dewalt DW745 te kijken, iets boven je budget maar schijnt een goeie zaag te zijn.

Succes in je zoektocht!
 

serge_be

Nieuw lid
4 nov 2015
5
0
Hi Willy,

Dat ziet er inderdaad een prima zaag uit, en hij heeft de juiste geleiders ! interessant, bedankt voor de tip.
 

harold

Actieve deelnemer
30 jun 2012
127
1
Deventer
Ik heb me met een DW745 prima een aantal jaren vermaakt. Daarbij gebruikte ik ook een Incra Miter Gauge (V27) en een losse Incra Miter bar. Passen perfect in de standaard 3/4" x 3/8" slot.
 

dnj757

Nieuw lid
20 sep 2015
13
0
Ik heb zojuist mijn Triton TWX7 tafelzaag in gebruik genomen. Die heeft ook twee geleidingsleuven van 3/4". De standaard bijgeleverde verstekgeleider heeft wat speling, maar wel minder dan ik op veel YouTube filmpjes gezien heb. Voor het normale werk prima, maar voor het exacte werk maak ik zelf een slede (een voor 90 en een voor 45 graden). Voldoende filmpjes met instructie...
 

paulus57

Nieuw lid
13 dec 2015
15
0
eigenlijk kan je best beginnen met een bouwmarkt tafel ,

meest belangrijke is toch wel de motor...

deze tafel aanpassen de geleider die erbij zit kan je gelijk weggooien, nieuw blad erop maken e.d

zoals deze van mij : 1800 watt, nieuw blad erop ( ook zaagblad ) en tevens mijn router (1200 watt ) aan het eind ingebouwd :
je ziet nog net onder de tafel een pot krik als tijdelijke lift

de sleuven zijn 6 mm bij 20 mm en diep genoeg dus , je hebt maar iets vlees nodig voor de meeste jigs


new tablesaw top2.jpg

deze tafel is natuurlijk nog niet af ;-) router lift , geleider noem maar op blad is 9 mm betonplex lekker glad en de platen glijden lekker door het zaagblad
tevens is dit blad 110x90 cm breed waarbij er nog twee klapbare zijkanten bij komen, en alles kan door 1 deur, tafel blad is afneembaar dus makkelijk ergens anders neer te zetten
ik ben nu bezig met de geleider een soort biesemeyer fench ;-)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.