Lie Nielsen Dowel Plate

Geck0

Actieve deelnemer
Ik heb al een tijd niet meer met hout gewerkt omdat ik het gewoon beetje te druk had.

Dus ik heb een doel gesteld!

Ik ga een schaaf maken.., maar daarvoor wou ik eerst de Dowel Plate van LN aanschaffen om mooi uit elk houtsoort wat deuvels te kunnen maken.
Op internet vond ik veel verschillende manieren om een houder te maken voor dit prachtig stukje gereedschap.

Hier mijn versie.

Ik ben aan de slag gegaan met wat restjes die ik nog had liggen.
Boven en onder wat Amerikaans noten,, een stuk oud verlijmd keukenblad deel van eiken in het midden en wengé deuvels erin voor de sier.
De gaten van de Dowel Plate heb ik in het hout elke keer 2 mm groter uitgeboord voor beetje bewegingsruimte
Ook heb ik in mdf wat groeven met de frees gemaakt om de vierkante deuvels voor te bewerken.

al om al een simpel klusje., maar ik heb wel weer de smaak te pakken om van het weekend met mijn schaaf te beginnen!
Hieronder een paar foto's (op mijn blog staan er wat meer)
IMG_0288.jpg
IMG_0289.jpg
IMG_0296.jpg
Dowel plate 1.jpg
IMG_0364.jpg
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
mooie houder. Slijp met een puntenslijper een rond kantje aan de deuvel en het invoeren gaat een stuk makkelijker
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.