2 elzen

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Over een paar weken ga ik met mijn vader 2 flinke elzen tot haardhout verwerken.

Nu heb ik even gelezen over het gebruik van dit hout en de combinatie van saaie tekening, zacht en instabiel maken dat ik dat een slecht plan vind.

Nu struinen hier nogal wat houtdraaiers rond en als ik zie wat die allemaal uit een stuk hout fietsen voel ik mij verplicht even te informeren of er interesse is in dit hout.
In dat geval kan ik vast een paar stukjes redden.

Ik heb geen foto's van de bomen maar schat dat ze onderaan ongeveer 60 cm diameter zijn.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Dag Hans,
Ik heb er zelf geen interesse naar. Mijn buurman zou er wel heel blij van worden. Hij vertelde me dat elzenhout erg fijn werkt voor houtsnijden en het maken van houtsculpturen.
als er veel over blijft wil hij miss wel wat ophalen.

Hartelijk
Rik
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Hoi Rik,

Ah, het is dus wel ergens goed voor. Ik had gelezen dat je er goed heipalen van kunt maken.
Het schijnt ook met slaap erg mooi te zijn zag ik net.

Als je buurman interesse heeft dan wil ik graag weten in welke hoeveelheden.
Een blok haardhout meenemen mag iedereen maar als hij een meter stam wil dan mag hij er een eerlijke prijs voor betalen.
Van 'overblijven' is geen spraken want het wordt haardhout maar ik hou graag iets apart als iemand er iets van wil maken.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Dag Hans,

Ik mijn buurman gesproken. Hij zou graag willen, betalen zou voor hem ook geen probleem zijn. Hij vind het echter te ver rijden.
Hartelijk dank voor je reactie, Ik hoop dat het hout een mooie bestemming krijgt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.