Inlands hout

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Vandaag moest ik voor mijn werk naar Friesland en kon het niet laten om even bij Inlands Hout langs te gaan. Helaas had ik weinig tijd, want hier kan je wel een paar uurtjes rondsnuffelen. Ik heb een plaat appel meegenomen, ben benieuwd hoe dat er na het schaven uitziet.

Hout kopen vind ik nog steeds heel moeilijk. Zo in die stapels ziet alles er tamelijk grijs en hetzelfde uit. En dan wil je de mensen die er werken niet telkens lastig vallen. Ook zie ik mezelf niet even door een hele stapel heen "bladeren". Tja, het zal wel een kwestie van ervaring zijn om snel te kunnen inschatten wat een goede plank is.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Een paar foto's.

Als je zo bij de houthandelaar staat denk je al snel, wat een lullig plankje. Maar als het thuis niet eens in het houtrek past, blijkt het toch een behoorlijke plank te zijn



Een klein stukje geschaafd. Echt mooie warme kleur.


Ik had een stukje appel nodig omdat ik een zaag wil maken en appel de klassieke keuze is voor zaaghandvaten. Nu heb ik wat extra, dus moet ik daar nog een bestemming voor vinden :p

Attached files
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Dat is eigenlijk niet eens zo'n gek idee. Beter dan dat multiplex monster wat ik nu heb in elk geval.
 
A

Athanor

Guest
Hallo Seek,

Een paar maanden geleden heb ik ook een plaat appelhout bij Jaap van Leersum gekocht. Zo aan de foto te zien kan het wel een exemplaar van dezelfde stam zijn. Ik heb een deel ervan gebruikt voor de fundatie van een miniatuurmotor, te zien op topic: http://www.woodworking.nl/viewtopic.php?f=10&t=1401

Fons
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Dezelfde boom? Grappig. Hij had nog een flinke stapel liggen.

Het is echt jammer dat je zulke bedrijven niet in de Randstad hebt, of andersom natuurlijk, dat ik geen leuke baan in Friesland heb.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.