Vraag betreft lakken

redmerv

Nieuw lid
30 okt 2015
2
0
Hallo,

Mijn broer heeft vorige week de sleutels voor zn huisje gekregen. echter wist hij niet zo goed wat te doen met de houten keuken. Hij vroeg mij (omdat ik grafisch aardig goed ben) voor hem een idee uit te werken.

^7190BA9E97A32E82A934CCE78A31E1651E4DED57E29DE0A2FA^pimgpsh_fullsize_distr.jpg
Keuken nu,

keuken om te.jpg
Na edits.

Nu mijn vraag, zou door lakken, of andere methodes dit te bereiken zijn en hoe kan ik dit het beste aanpakken.

Alvast dank,

Redmer
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Half-dekkende (je blijft de houtnerf zien) verf op hout heet beits - dus je zoekt grijze beits.

Ik zou zeggen: alles kaalschuren/schrapen, beitsen in de gewenste kleur, klaar.

Om te kijken of het wat is eerst een proefstukje doen? Bv. de houten deur voor de koelkast aan de binnenkant?

De beste manier om hout te schuren is het trouwens iemand anders te laten doen :cool:
 

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
Geprofileerd zacht hout helemaal terugschuren tot de lak weg is?? weet waar je aan begint! Vaak verniel je meer dan je achteraf lief was en dan is beitsen geen optie meer.
Als niet alle lak er echt helemaal af is, wordt beitsen ook een probleem. Gewoon goed matschuren en dekkend schilderen is het best betaalbaar/haalbaar.
 

redmerv

Nieuw lid
30 okt 2015
2
0
Dank iedereen, we zullen de binnenkant van een deurtje proberen. mocht het er niet mooi uitkomen gaan we hem dekkend schilderen.

slopen is voor de toekomst yoek.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Ik zou er als eerste een effen vloer in leggen, dan wordt het totaalplaatje een stuk rustiger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.