Nieuwe Serie Stoelen!

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Het hout is geklooft. Dit is de eerste serie die helemaal met handgereedschap is gemaakt. Er is geen enkele machine aan te pas gekomen...op een behangstomer na dan, voor de stoomkist om te buigen.

Ik heb ook geen machines meer!

Nu heb ik een nieuwe werkwijze ontwikkeld, waar ik de bomen splijt tot ik rond de 15cm dikke delen heb. Die kort ik dan af op de bruto maat, zodat ze zo kort mogelijk zijn en zaag met een grote spanzaag de delen er uit.
Zo haal ik er veel meer uit en omdat het gespleten delen zijn, is de groeirichting me bekend. Dus ik kan die met mijn zaag volgen. Het beste van elk, van de twee manieren!
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Het is een sierlijke ontwerp met al die rondingen, en dan ook nog eens een stoel die handmatig is gemaakt. Ben benieuwd wat voor een tafel daar mooi bij zal staan, omdat de stoelen heel mooi iel, maar volgens mij toch stevig gemaakt zijn.

Groet Pel.
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Ik heb een prachtig gesmeden Kloofijzer uit zwitserland. Maar wie weet, heb ik die smid nog eens nodig...
 
A

Athanor

Guest
Grote klasse Caspar!! Mooi en gedegen vakwerk.

Complimenten! Fons
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Dat is wel indrukwekkend ! Mooi product en ook uitstekend gefotografeerd. Fijn dat er markt is voor dergelijke producten. Hoeveel tijd ben je nu kwijt met 4 stoelen ?
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Dat is wel indrukwekkend ! Mooi product en ook uitstekend gefotografeerd. Fijn dat er markt is voor dergelijke producten. Hoeveel tijd ben je nu kwijt met 4 stoelen ?

Of er een markt is, moet nog blijken... Maar eerst moeten er zulke producten gemaakt worden, voordat ze verkocht kunnen worden. Ik vind die vraag lastig, omdat dit model nogal wat veranderingen heeft ondergaan en ik niet van te voren precies wist hoe ze zouden worden.

Wel weet ik dat ik elke dag beter word en mijn manier van werken steeds efficiënter blijkt te kunnen gaan. Ik werk nu aan 4 series nieuwe ontwerpen, die voorbereid worden en uiteindelijk gemaakt gaan worden.

had de afgelopen twee maanden ook een stagaire, Dat heeft ook veel goed gedaan. In Februari komt er weer een. Met andere woorden, er komt steeds meer vaart in!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.