Bijtels bij de Lidl

P

Pel

Guest
Natuurlijk zijn het beitels, tenminste zo zien ze er uit, maar het staal is boter zacht als ze in eikenhout gebruikt kun je aan het wetten en slijpen blijven. Voor iemand die heel af en toe een beitel nodig heeft zal het wel oké zijn maar voor intensief gebruik zou ik ze toch niet aanbevelen.

Groet Pel.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Pel ik weet niet of je ze ooit in handen hebt gehad en hoe je aan de buitenkant kan zien dat het boterzacht is. Op advies van medeforumleden heb ik ook zo'n setje gekocht een jaar of twee geleden. Ik vind ze kwa kwaliteit erg dicht bij nooitgedagt liggen. Mijn setje vind i Ik top voor die prijs. Ik heb genoeg kirschen bahco en nooitgedagt liggen maar ik gebruik ze gewoon doorelkaar.
 
P

Pel

Guest
Ik heb ze inderdaad nog nooit in mijn handen gehad, maar ik heb hier een beiteltje van 10 mm liggen wat er verdacht veel op lijkt van inferieure kwaliteit, ik heb altijd gedacht dat het een beiteltje moet zijn geweest voor kinderen?

Groet pel.
 
A

Athanor

Guest
Nou, dan is het voor een paar eurootjes toch een interessant experiment wanneer je een setje koopt, er wat testen mee doet, goed illustreert en een review op het forum plaatst.:confused::cool:


Succes! Fons
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Aan de prijs kan ik de broek niet scheuren.

Groet Pel.

Inderdaad Pel, gewoon kopen en dan kom je er vanzelf achter dat deze beitels een prima prijs kwaliteit verhouding hebben.
Daar kan de huidige Bahco beitel niet tegen op, gebruik deze beitels al een jaar of acht tot volle tevredenheid.
Overigens worden deze beitels in Duitsland gemaakt en is dus geen goedkope chinese rommel die je bij de bouwmarkten vind onder hun huismerk.

groetnis, Roeland
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Overigens verkoopt de AC-tion ook beitelsetjes (met oranje/blauw handgreep), de prijs hiervan ligt volgens mij zelfs nog iets lager dan die van de lidl (of liedel volgens deze beste man)

Ik heb zelf ook al een tijdje de lidl set, dus heb die van de AC-tion nog niet gekocht om te proberen.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Beste mensen
Naar aanleiding van dit forum naar de lidl geweest en de set beitels gekocht .
De breedste beitel heb ik gepolijst resultaat prima om vurenhout strak en glad te steken
Vervolgens stuk padoek kops gehakt resultaat "broodmes"
Als ik ditzelfde doe met een antieke beitel ,bahco,berg,enz is er geen braampje te bekennen
Mijn conclusie niet kopen of je moet een stel brede schroevendraaiers nodig hebben
 
P

Pel

Guest
Ga hier binnenkort een topic aan wijden, omdat ik het pisbakken staal had genoemd, en dat werd mij door enkele forumleden kwalijk genomen.

groet pel.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Pel ik neen le niets kwalijk hoor!!!
Alles in het juiste perspectief voor die 8 euro is het het een waanzinnig goede set en zeker geen miskoop. Er zijn hier al diverse topics over geplaatst.
Bv door Jaap http://www.woodworking.nl/showthrea...je-beitels-van-de-Aldi&highlight=beitels+lidl

@Pine Padoek!??? met een vouw van 25 graden!??? ik zou eerder voor 30 31 graden gaan meer staal achter de snede :) De nieuwe Bahco's zijn idd veel slechter en beduidend duurder.

Mijn eerste beiteltjes van de Lidl uit 2008 leven nog steeds en worden bijna dagelijks door mij gebruikt met origineel handvat en met eigen handvat.
Het meubelmakers kissie (1) heb ik volledig met deze beitels gemaakt.(oa hard maple)
Wist je trouwens dat je bij nieuwe beitels vaak eerst een mm of wat moet wegslijpen dit omdat de beitels machinaal op een band worden geslepen en het staal bij de snede dan vaak ontlaten is.

IMG_0476.jpg

groetnis, Roeland
 
P

Pel

Guest
Roeland, het was grappig bedoeld, maar het ligt er maar net aan waar je de beitels voor gebruikt.

groet pel.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Op het forum lees je met regelmaat dat slijpen van beitels nog niet helemaal goed gaat of..... Een mooie kans om zonder al teveel risico's het slijpen te oefenen een eigen te maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.