vraag mbt pen draaien

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
Met enige regelmaat zie ik prachtige zelf gedraaide pennen voorbij komen en nou heb ik een stukje olijfhout over van een blok die ik vierkant gezaagd had.
Vraag: hoe dik/lang/breed moet een stukje hout zijn om er een pen uit te kunnen draaien? Ben eigenlijk niet van plan dat zelf te gaan doen, maar wel benieuwd of ik dit stukje olijf dan moet bewaren of niet ( voor het geval dat ik tot inkeer kom en me er toch een keer aan ga wagen) Blokje is 11x54x125 mm op z'n kleinst...
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Kun je wel pennen uit halen.
moet je wel nauwkeurig boren, omdat de 11mm aan de krappe kant is
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
11 mm is erg lastig. 7 mm boren, materiaal dikte 1mm, wanddikte hout 2 mm, zit je op ongeveer 10mm. Nu heb je bij het boren van het gat al een afwijking plus nog een onregelmatigheid in het hout en weg is het.
moet ik mezelf even verbeteren. De 1mm mag er niet bij dit was de wanddikte van het messing busje.
 
Laatst bewerkt:

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
als er iemand is die het wil proberen stuur ik het blokje per post op: beter iemand blij maken met enige vaardigheid op dit gebied dan zo'n mooi stukje hout verkloten....
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
als er iemand is die het wil proberen stuur ik het blokje per post op: beter iemand blij maken met enige vaardigheid op dit gebied dan zo'n mooi stukje hout verkloten....

Als je het ziet zitten om op te sturen naar België, wil ik er nog een balpen proberen van te maken voor u. Het is zeker langs de krappe kant voor balpennen.
Stuur me een PB als je het ziet zitten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.