PDA

Bekijk Volledige Versie : vraag mbt pen draaien



eug3ne
26-10-15, 15:36
Met enige regelmaat zie ik prachtige zelf gedraaide pennen voorbij komen en nou heb ik een stukje olijfhout over van een blok die ik vierkant gezaagd had.
Vraag: hoe dik/lang/breed moet een stukje hout zijn om er een pen uit te kunnen draaien? Ben eigenlijk niet van plan dat zelf te gaan doen, maar wel benieuwd of ik dit stukje olijf dan moet bewaren of niet ( voor het geval dat ik tot inkeer kom en me er toch een keer aan ga wagen) Blokje is 11x54x125 mm op z'n kleinst...

handig18
26-10-15, 16:06
Kun je wel pennen uit halen.
moet je wel nauwkeurig boren, omdat de 11mm aan de krappe kant is

Wim Kluck
26-10-15, 19:42
11 mm is erg lastig. 7 mm boren, materiaal dikte 1mm, wanddikte hout 2 mm, zit je op ongeveer 10mm. Nu heb je bij het boren van het gat al een afwijking plus nog een onregelmatigheid in het hout en weg is het.
moet ik mezelf even verbeteren. De 1mm mag er niet bij dit was de wanddikte van het messing busje.

eug3ne
27-10-15, 08:45
als er iemand is die het wil proberen stuur ik het blokje per post op: beter iemand blij maken met enige vaardigheid op dit gebied dan zo'n mooi stukje hout verkloten....

sirjacobsd
27-10-15, 16:21
als er iemand is die het wil proberen stuur ik het blokje per post op: beter iemand blij maken met enige vaardigheid op dit gebied dan zo'n mooi stukje hout verkloten....

Als je het ziet zitten om op te sturen naar BelgiŽ, wil ik er nog een balpen proberen van te maken voor u. Het is zeker langs de krappe kant voor balpennen.
Stuur me een PB als je het ziet zitten.