Weer een vaas uit Iep

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Afgelopen zaterdag heeft jan pranger nog een lezing gegeven over de gulden snede. Ikdacht dat de hoek wwaaronder de foto is gemaakt het beeld iets vertekend.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.236
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
@Nico: Ja, de vorm - je bent niet de enige die daarover twijfelt, een ander door mij hoog gewaardeerde draaier zei daar ook al iets over. Ik kan alleen maar zeggen dat hij mij hier, bij het vasthouden, goed bevalt, maar goed, dit is mijn 15e vaas en de 1e met hals, dus daar is vast nog winst te halen.

@Wim: De foto is genomen met een nogal laag statief, dus eerder iets van onder het midden dan van boven, het zou kunnen dat dat niet is zoals je het zou verwachten. Wellicht schiet ik nog een paar foto's.

@Ronald: ik heb nog veel, maar niet in jouw hoeveelheden - dus probeer het hier http://link.marktplaats.nl/m975266898 eens.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Mooie vaas geworden!
48 cm diep en wanddikte 8mm kan ik alleen van dromen:cool:.
Moet ik misschien eerst naar een zware Geiger bank gaan kijken:p
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
wat is het toch mooi hout dat Iepen.
Bij het vormgeven zullen de meningen altijd wel verdeelt blijven.
Je wil natuurlijk het contrast van het hout met het spinthout zo fraai mogelijk in beeld brengen en dat gaat soms ook wel ten koste van de vorm.
En als ik over mijzelf praat dan heb ik na bijna elk werkstuk wel het idee dat ik volgende keer dit of dat detail een beetje anders wil maken.
En dat is natuurlijk ook een uitdaging om met onze hobby bezig te blijven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.