PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie weet waar ik mahoniehout kan kopen

Hindrik
14-06-10, 08:34
Hallo mede forummers net lid en direct een vraag, wie heeft voor mij of weet een adres voor mahoniehout en wel in de afmeting van 10 x 9 x 90 cm.
De structuur moet dicht bij cuba mahonie komen.
Het liefst in de buurt van Groningen, ik heb al contact gehad met o.a A.F.H
Alle reacties zijn welkom

ArieProduction
14-06-10, 10:59
http://www.fijnhoutdrenthe.nl/

misschien dat zij je aan een stukje kunnen helpen, is iets dichterbij.

rickkoorman
14-06-10, 17:35
in zwolle kan je ook wel slagen. als je interesse hebt stuur dan maar een pb'tje

rick

janvandijk
14-06-10, 22:23
In Groningen heb je "van dik hout". Pontmeijer en Stiho hebben ook wel mahonie, maar niet in de maat die jij wilt vrees is, en zelf ga ik graag naar "van der naald" in Doezem, grens Groningen en Friensland.

Groeten

Jan

Hindrik
15-06-10, 06:42
Dank mensen voor de snelle reacties,

ArieProduction, Ik heb fijnhout drenthe een mail gestuurd ze kunnen het alleen in sipo mahonie leveren.

rickkoorman, Ik stuur je een pm.

janvandijk, Bij deze bedrijven had ik al geinformeerd en ook bij Jaap van Leersum maar geen ervan heeft het.

tantetruus
03-09-10, 09:47
Misschien wat verder weg, maar je kan of de Amsterdamse fijnhouthandel of de Arnhemse variant proberen; hun collecties zijn wat uitgebreider.

Hindrik
03-09-10, 10:23
tantetruus

Zoals in mijn eerste post al staat heb ik daar al geinformeerd, ook in Arnhem kunnen ze me niet helpen.
Maar toch bedankt voor het mee denken.

tantetruus
03-09-10, 10:58
In dat geval zou ik zoeken op slaapkamermeubelen etc. uit de 50er jaren;
toen was er nog geen schaarste op dat vlaak en ook nog geen plaatmateriaal.
Daar wil nog wel eens wat tussen zitten.
Op marktplaats stond b.v. een set van een driedeurs linnenkast met een 2persoonsbed en een
dressoir, massief mahonie, 1953/54
Het was voor mij iets te ver rijden.

jaap
03-09-10, 14:15
Ik denk dat ons forumlid Yves Paul je wel kan helpen. Hij heeft Cuba Mahonie op voorraad.
Voor zijn website: http://www.specialhardwoods.nl/

jaap