slechtste schaaf ooit

pete

Actieve deelnemer
14 mrt 2013
82
0
Vandaag kocht ik online een Stanley RB5 neus/blokschaafje. Net uit de verpakking, probeer ik het reservemesje in het gele plastic handvat op te bergen. Zoals de achterkant van de verpakking voorschrijft. Dat handvat zit slechts met twee plastic lipjes vast in het ijzer van de schaaf. En nu wil het handvat niet meer blijven zitten. Als ik de schaaf omdraai valt het handvat er al af, laat staan als je er mee durft te werken... Ik heb wel een half uur geprobeerd het handvat er op zetten,onder andere met een schroevendraaier geprobeerd de plastic lipjes in de uitsparing van de schaaf te 'helpen' , geen succes. Zonder handvat even geprobeerd, je moet meteen de diepte bijstellen want die verschuift na elke twee halen, de mesjes zijn natuurlijk niet slijpbaar.

Je hebt soms heel goedkoop merkloos spul, wat snel kapot gaat maar het wel even doet, deze Stanley doet het al na het uitpakken niet meer, ongelooflijke troep!
 
P

Pel

Guest
Als je €20 meer had uitgegeven voor een stalen Stanley blokschaafje 9 1/2 in plaats van zo'n plastic namaak Stanley ding was je m.i. een tevreden mens geweest. Ook ik heb mij vroeger eens aan zo'n prul miskocht, gooi maar in de schrootbak want het is niets als ergernis.

Groet pel.
[h=1][/h]
 

pete

Actieve deelnemer
14 mrt 2013
82
0
Ik denk dat je gelijk hebt, de ergernis is onbetaalbaar. Hoe durven ze dit op de markt te brengen.
 
Laatst bewerkt:

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.023
366
Alphen aan den Rijn
Zelfde ervaring mee gehad . alleen die was voor mijn werk . Na een paar dagen weer teruggebracht .
Voor me zelf de Peaktool sponning/neusschaaf bij Baptist gekocht , voor dat geld een veel betere schaaf .

Groeten Willem
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Ik herken het echt niet hoor, het is absoluut geen high-end schaaf dus dat mag je er ook niet van verwachten. Ook de problemen met het stellen van het mes, of het bewaren van het reserve mes en het terugplaatsen van het handvat zijn mij niet bekend. Het reserve mesje bewaar ik gewoon onder het handvat, heb hem al heel wat jaartjes ben het nog nooit verloren.

Hij zit bij mij in de tas om even snel een kantje af te schuinen, bultje weg te werken, oid. Uiteraard grof en snel, geen zichtwerk. Maar meer mag en moet je ook niet verwachten, zeker niet voor die prijs. Voor een dubbeltje zit je nooit op de eerste rij zou ik zeggen :)
 

pete

Actieve deelnemer
14 mrt 2013
82
0
Ik gun je alle plezier met deze schaaf, ik hoop er zelf ooit iets aan te hebben. Uit de verpakking, meteen stuk, en zonder handvat is het een onbruikbaar ding. Te laat wat reviews bekeken en daar kom je het ook tegen. Ik had geen zin in retour sturen, heb pur in het holle handvat gespoten, -er zijn geen vlakken om te lijmen- een klem er op, en morgen eens verder kijken. Wat een teleurstelling. Als je het mes verplaatst naar de neusstand, - dan moeten die twee zacht plastic minilipjes het handvat op het ijzer houden. Hoe verzin je het.
 
Laatst bewerkt:

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Als je het mes verplaatst naar de neusstand, - dan moeten die twee zacht plastic minilipjes het handvat op het ijzer houden. Hoe verzin je het.


Eerlijkheidshalve gebied mij wel te zeggen dat ik het mes nog nooit in de voorste positie heb geplaatst.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Het verhaal is herkenbaar. Maar voor gereedschap wat ik weinig gebruik veel geld uit geven, daarbij voel ik mij ongemakkelijk, echter de ergernis aan wel geld uitgeven en tot de ontdekking komen dat het, het geld niet waard is, is minstens zo erg.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
Of je koopt een David schaafje
Dat is ongeveer het zelfde principe maar uit 1 stuk aluminium dus eigenlijk onverslijtbaar
 

pete

Actieve deelnemer
14 mrt 2013
82
0
Met een restje polyurethaan lijm op het plastic en volgespoten met Pur blijft het handvat nu wel zitten. Kan ik mijn mesje daar niet meer in opbergen maar die heb ik aan de binnenkant geplakt met plakband.
Minder fraai allemaal maar met handvat -wat blijft zitten- is het wel functioneel, en kan ik er 'iets' mee doen... Eigenlijk heb ik de schaaf gemodificeerd, iets wat de fabriek had moeten doen. Bedankt voor de link en de tips voor het betere werk.
 
Laatst bewerkt:

pete

Actieve deelnemer
14 mrt 2013
82
0
23563903rk.jpg



Helaas, de lijm heeft losgelaten, er zijn ook bijna geen contact vlakken plastic/staal.
 
P

Pel

Guest
Pete, ik krijg bijna medelijden met jou en het stukje ijzer met plastic. Misschien kun je het als ijskrabber gebruiken?

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.