Een aantal van mijn creaties

beeldhouwer

Actieve deelnemer
Na mijn intro-post, werd gevraagd ook wat foto's te posten,
nou, dat is eigenlijk wel zo leuk.

Voor degenen die dat verhaal hadden gemist, ik ben als vrijwilliger voor een goed doel begonnen met een soort 50dollarworkshop zoals Izzy Swan die op youtube toonde om daar fondsen mee te werven.
Mijn doel is om 'iets' te maken, liefst van materiaal wat ik al in huis heb, om dat dan vervolgens voor een laag bedrag (tijd reken ik maar niet ;-) te verkopen aan vrienden/familie.
De opbrengst hiervan gaat voor de helft naar het doel, de andere helft gaat in het potje voor nieuw materiaal voor nieuwe opdrachten.
En als ik dat zo laag mogelijk weet te houden (bijv door in het weekend te struinen voor hout en alleen maar schroeven/spijkers/lijm te hoeven kopen), dan blijft er hopelijk wat over voor bijv nieuw (2ehands) gereedschap om weer dingen te kunnen maken die ik nu nog niet kan.

Dus even op zoek naar wat foto's van dingen die we gemaakt hebben en dat is al met al toch weer meer dan ik dacht (ik zal niet overal een foto van plaatsen).

We zijn begonnen met een konijnenfort, daarna zouden we iets anders maken wat we zelf leuk vonden, maar toen kwam de vraag of we ook een bankje konden maken zodat een oude hond nog op de bank kon komen. En toen we die op FB toonden, kwam de vraag of we een hondenmand konden maken en toen...
toen hadden we zoals zo vaak weer tijd te weinig.
Daarnaast ben ik veel aan het lezen en youtube-filmpjes aan het kijken en man, wat heb ik nog veel te leren en wat is er nog veel waar ik alleen maar van kan dromen.
Hier dus in ieder geval wat foto's van reeds gemaakte spullen.
konijnenhok, trapje voor oude hond, hondenmand in de vorm van een caravan voor een kleine hond, een soort boerderij zodat konijnen konden schuilen voor roofvogels, een egelhuisje en een aantal theezakjeshouders met voor de gein een grote variant waar ze allemaal in pasten als verpakking.
Sommige dingen doen we uit ons hoofd, maar omdat ik niet altijd in kan zien hoe het zal gaan worden (vooral hoe de verbindingen komen etc), teken ik ook nog wel eens wat in Sketchup waar ik een beetje mijn weg in begin te vinden.
Zoals gezegd, nog veel te leren,
en tips en trucs zijn uiteraard welkom
(kwam er hier al veel tegen, waarvoor dank!)
5050-egelhuis.jpg5050-drinkbakken.jpg5050-hondencaravan.jpg5050-hondenmand.jpg5050-konijnengarage.jpg5050-konijnenhok.jpg5050-schuilhoeve.jpg5050-theezakjeshouder.jpg5050-trapje.jpg
 
P

Pel

Guest
Beeldhouwer, mag ik vragen wat dat goede doel dan wel is, of verdeel je het geld onder de armen?

Groet Pel.
 

beeldhouwer

Actieve deelnemer
Tuurlijk mag je dat vragen, maar wilde er ook weer niet meteen een reclamepraatje van maken :)
Ik (en mijn vrouw) ben vrijwilliger voor stichting Dierenopvang bosnie, daarmee gaan we een paar keer per jaar naar bosnie om daar (zwerf)honden en -katten te steriliseren, les te geven op scholen en te helpen in lokale asielen. Ik heb zelf geen medische achtergrond, maar help dan met opbouwen en afbreken van de operatieruimtes, vangen en verzorgen van honden en allerlei klussen in het asiel. Allemaal ongesubsidieerd en zonder betaalde medewerkers, dus in NL ook veel bezig met manieren om fondsen te werven waar het klussen met hout er dus 1 van is. Drinkbakjes worden dan bijv op evenementen aangeboden. En zo doet iedereen wat.
(Er zijn natuurlijk veel meer goede doelen en hulpbehoevenden maar goed, wij hebben hier voor gekozen)
 
P

Pel

Guest
Dat je een dieren liefhebber bent dat had ik al in het eerste verslag van je gelezen. En inderdaad als ik op vakantie was in Griekenland dan zag je overal die los lopende honden vaak met kleine puppy's. In de zuiderse landen is het helaas niet zo geregeld als in Nederland, ik wens jullie veel succes met jullie project.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.