Triton workcentre 2000

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik zie hier op het forum regelmatig de naam Triton langskomen en meestal gaat het dan over bovenfrezen.
Ik weet niet of hier al een draadje aan gewijd is maar dit ziet er wel goed uit vind ik.
Festool heeft natuurlijk ook al een systeem waarin je kan combineren maar is ook wel aan de prijs als je van alles nodig hebt.
Ik zou graag van jullie reakties willen horen wat jullie er van vinden en dan niet of het beter of slechter is dan Festo maar gewoon wat jullie indruk is van dit systeem en de prijs/kwaliteit verhouding want Triton hanteert vriendelijke prijzen maar ik heb geen idee of alles van hun net zo goed werkt als hun bovenfrees.

Groetjes Willem

https://www.youtube.com/watch?v=dBd84tJ8pBw
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Hoi Willem, ik denk dat het een beetje is wat je instelling is wtb houtbewerken.
Ik vind Triton een sympatiek merk, ik heb hun accuboormachine set, voor een apparaat dat ik zo nu en dan gebruik is het echt prima, ik stel daar ook geen heel hoge eisen aan.

Ook dit ding oogt erg sympatiek, en denk dat je er erg veel functionaliteit uit kan krijgen, voor als je iets gedaan moet krijgen.
Nadelen moet je zoeken in de hoek van, veel tijd kwijt zijn met ombouwen, afstellen, en op den duur speling op bewegende delen, plastic knopjes, veel plaatstaal, snel tegen de limiet van de machines aanlopen.

Ze hebben op een aantal dingen onzettend goed naar de tafelzaag van mafell gekeken, beetje gecombineerd met de inserts van festool, en er zelfs nog meer functionaliteit in weten te stoppen, waarschijnlijk voor fors minder euro's, maar aan de andere kant toch ook weer niet voor weinig, helemaal als je de frees, cirkelzaag, schaafmachine, decoupeer etc. ook nog moet aanschaffen. En misschien heb je dan veel geld uitgegeven voor "net-niet" gereedschap.
Neemt niet weg als je een bepaalde functie opvalt dat een ideale oplossing is voor het een of ander, het best prima kan zijn.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
YouTube anders het kanaal van april wilkerson. Zij maakt vanalles met triton gereedschap. Heeft ze allemaal gratis gekregen omdat ze zo uh.. handig is
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
YouTube anders het kanaal van april wilkerson. Zij maakt vanalles met triton gereedschap. Heeft ze allemaal gratis gekregen omdat ze zo uh.. handig is
En 2 aardige plus punten heeft.... Maar een bovenfrees wil ook nog steeds hebben van hun :p
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Zit zelf ook al lang te twijfelen over die lunchbox planer van Triton, schijnt ook nog best goed te zijn.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
YouTube anders het kanaal van april wilkerson. Zij maakt vanalles met triton gereedschap. Heeft ze allemaal gratis gekregen omdat ze zo uh.. handig is

Hier hebben we nog een dame die zelf vertelt dat ze nu gesponsord wordt door Laguna Tools.
Ze zijn wel bijdehand want die vrouwen trekken veel mannen die graag kijken naar een lekker wijf en zo is het leuke reclame en naamsbekendheid.
Of beter gezegd; de bedrijven zoeken gewoon een lekker ding die veel bekijks trekt.
Ik zag trouwens een maand of 2 geleden een clip van een jongen van hooguit een jaar of 17 die echt de hele werkplaats vol had met Festo en zelfs een werkpak van Festo aanhad.
Die bedrijven kijken gewoon naar wie veel kijkers heeft en de jeugd aanspreekt en die wordt gesponsord.
Hier de Laguna chick; https://www.youtube.com/watch?v=7CI6wu3Gygc
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Hoi Willem, ik denk dat het een beetje is wat je instelling is wtb houtbewerken.
Ik vind Triton een sympatiek merk, ik heb hun accuboormachine set, voor een apparaat dat ik zo nu en dan gebruik is het echt prima, ik stel daar ook geen heel hoge eisen aan.

Ook dit ding oogt erg sympatiek, en denk dat je er erg veel functionaliteit uit kan krijgen, voor als je iets gedaan moet krijgen.
Nadelen moet je zoeken in de hoek van, veel tijd kwijt zijn met ombouwen, afstellen, en op den duur speling op bewegende delen, plastic knopjes, veel plaatstaal, snel tegen de limiet van de machines aanlopen.

Ze hebben op een aantal dingen onzettend goed naar de tafelzaag van mafell gekeken, beetje gecombineerd met de inserts van festool, en er zelfs nog meer functionaliteit in weten te stoppen, waarschijnlijk voor fors minder euro's, maar aan de andere kant toch ook weer niet voor weinig, helemaal als je de frees, cirkelzaag, schaafmachine, decoupeer etc. ook nog moet aanschaffen. En misschien heb je dan veel geld uitgegeven voor "net-niet" gereedschap.
Neemt niet weg als je een bepaalde functie opvalt dat een ideale oplossing is voor het een of ander, het best prima kan zijn.

Wat je zegt; behoorlijk veel functionaliteit in dit ding wel.
Zelf persoonlijk vind ik hoe ze het afkorten hebben opgelost door de zaag om te flippen en dan de zaag als afkortzaag te gebruiken over ik geloof 50 cm vind ik toch wel heel goed bedacht.
Evenals het punt van veiligheid bij het zagen van smalle delen; ze zetten de plastic clip erop en trekken het hout zo door de zaag terwijl het hout op de tafel gedrukt wordt door de kap, ik vind dat perfect.
Ook het punt dat een aantal merken cirkelzaag eronder passen vind ik wel heel klantvriendelijk van ze, zo zit je niet aan hun vast als je al een goede zaag hebt.
Ik weet niet of Mafell of Festo dit soort zaken al hadden omdat je zegt dat ze een aantal zaken afgekeken hebben maar ik vind dit hele goede oplossingen.
Over het net-niet gereedschap daar ben ik wel benieuwd naar of mensen hier iets meer over kunnen zeggen?
 
Laatst bewerkt:

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Lijkt iniedergeval een stuk robuuster als dat plastike ding wat ik laatst voorbij zag komen. Power8 volgens mij.
Alleen de prijs. Jij zegt dat dit een stuk goedkoper is dan Festool, maar als je alles moet gaan importeren dan lopen de kosten aardig op.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Lijkt iniedergeval een stuk robuuster als dat plastike ding wat ik laatst voorbij zag komen. Power8 volgens mij.
Alleen de prijs. Jij zegt dat dit een stuk goedkoper is dan Festool, maar als je alles moet gaan importeren dan lopen de kosten aardig op.

Ik had tot nu toe alleen clips op youtube gezien van dit ding.
Na enig zoeken zag ik 'm te koop bij bovenfrezenshop voor net iets minder dan 500 euro
Gezien de prijzen van hun bovenfrezen had ik verwacht dat dit wat goedkoper zou zijn.
Als je dan ook nog wat extra's erbij neemt loopt het toch wel op ja maar hun cirkelzagen en bovenfrezen zijn wel wat goedkoper dus als je het optelt scheelt het toch wel.
En dit is ook te gebruiken met verschillende andere merken en dat vind ik ook wel een pluspunt voor als je al een cirkelzaag hebt.
Ik zag ook dat ze nog een zaagtafel hebben voor zo'n 250 euro, die is dan niet zo uitgebreid als dat workcentre maar als je dan een eigen cirkelzaag eronder gooit of eentje van hun (2000 w voor 219) dan ben je voor weinig geld klaar, daar stond ook een clipje van op youtube zag ik.
Als het net zo goed werkt als hun bovenfrezen dan is dit gezien de prijs toch wel een aardige setje moet ik zeggen.
Maar goed, ik hoop dat er reacties komen van mensen die ervaring hebben met dit spul.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Zelf persoonlijk vind ik hoe ze het afkorten hebben opgelost door de zaag om te flippen en dan de zaag als afkortzaag te gebruiken over ik geloof 50 cm vind ik toch wel heel goed bedacht.

Ze zeggen wel eens beter gestolen dan slecht bedacht,
ik weet niet of Wolfcraft dit bedacht heeft maar zij hadden wel 20 jaar of langer geleden zo'n zaagtafel.
P2210029.jpg
Mvg.:)
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ik ben niet zo heel bekend met Triton en weet dus ook niet wat er allemaal te krijgen is in NL. Maar als je bvb de vandiktebank acc wil hebben dan is die (schat ik) niet in NL te verkrijgen.
En waar je bij de freez en cirkelzaag nog een ander merk kan monteren zal dat voor de vandiktebank niet werken ben ik bang. Just a thought ;)
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Maar goed, ik hoop dat er reacties komen van mensen die ervaring hebben met dit spul.

Ik heb geen ervaring met dit workcentre, maar wel met ander Triton materiaal. Meer bepaald hun Multistand MSA 200 zaagbokken. Dat is natuurlijk geen echte machine, en dus niet helemaal relevant. Maar wanneer ik het filmpje van het workcentre bekijk zie ik meteen hetzelfde staalplaatmateriaal en dezelfde plastic knoppen tevoorschijn komen, dus ik heb wel een (goede?) indruk van de bouwkwaliteit.
Ik denk dat het, net zoals mijn zaagbokken, wel een stevig ding is, maar ik denk niet dat het een hoog-precisie instrument is. Ik ga er van uit dat je voor een bepaalde bewerking wel alles mooi kunt instellen, maar eens je iets veranderd ben je die referentie weer helemaal kwijt.
Het omgekeerde van een Bosch GTS10XC zeg maar, hetgeen me een zeer precieze en degelijke machine lijkt die je ook telkens makkelijk op eenzelfde manier instelt.

Maar dit is dus een gevoel dat enkel gebaseerd is op men ervaring met de zaagbokken...
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Let wel het is een product uit 2011, igg het filmpje. Dit product is al opgevolgd door een nieuw model de TRX-7. Deze lijkt op het eerste gezicht ook een Duitse voorganger te hebben een MFT als ik de afkorting goed heb. misschien is dat iets?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Dank voor de reakties zover.
Wat ik vreemd en ook jammer vind is dat de bovenfrees door een aantal zaken verkocht wordt en de cirkelzagen kom je ook hier en daar wel tegen en met de andere artikelen van dit merk wordt het al wat lastiger of bijna onmogelijk terwijl in landen om ons heen het wel te krijgen is en ook niet naar Nederland geleverd wordt, ik begrijp de strategie van het merk niet in deze?
Zo zag ik ook pas geleden van Ryobi een mooie oplossing met een roltafel die ook weer in andere landen te krijgen is en niet in Nederland......
Ze kunnen echt goede apparaten maken want ze hadden al jaren geleden een super surfacer met automatic return, net zoiets als dat hele dure Japanse ding dus maar dan zie je hier als het om zaagtafels gaat alleen maar weer zo'n 1800 watt die misschien net iets boven het hobby niveau uitkomt, dat is nou niet je merk sterk maken lijkt me.
Nederland is dan wel een kleine markt maar andere merken brengen wel een grote range met machines uit.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Dan bestel je toch hetgeen je nodig hebt in het buitenland! Ook reguliere zaken die hier wel te koop zijn, zijn bijv. in Duitsland veel goedkoper.
Gebruik eens de zoekfunctie: www.preisguenstiger.de
Scheelde mij € 300 op een Bosch zaagtafel en onderstel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.