Kistje van restjes materiaal

audiomanics

Nieuw lid
11 mei 2013
18
4
Appelscha
Meestal heb ik nog wel wat restjes hout over, waar ik dan weer iets onzinnigs van maak, zoals dit kistje... (onzinnig omdat ik al wel heel wat meer kistjes heb gemaakt en er dus niet veel toepassing voor heb)
Maar ik vind 'm er best wel aardig uitzien..
Kees
 

Bijlagen

  • DSCN0347.JPG
    DSCN0347.JPG
    52,6 KB · Weergaven: 256
  • DSCN0348.JPG
    DSCN0348.JPG
    78,8 KB · Weergaven: 257
  • DSCN0346.JPG
    DSCN0346.JPG
    54,5 KB · Weergaven: 257

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Gaaf !! Helemaal mijn smaak.

Ik zou alleen nog even alles een keer goed schuren. De afwerklaag zou wat strakker kunnen.
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Mooi man! Mooie vormgeving! Hoe heten deze scharnieren eigenlijk? Ik zie ze wel vaker voorbij komen maar weet eigenlijk niet hoe ze heten en wat het voordeel is tov een 'traditioneel' scharnier. Kan iemand mij dat vertellen?
 

audiomanics

Nieuw lid
11 mei 2013
18
4
Appelscha
De donkere houtsoort is Jatoba.. Ja, dat hele harde..
De oppervlakte is al een keer of wat geschuurd met 600, ook tussen de laklagen door. Ik heb nu eenmaal geen stofvrije ruimte tot mijn beschikking. Waarschijnlijk lijkt het door de flitser erger dan het is. Ik had voor de verhuizing nog ergens een pot poriënvuller staan.. helaas niet meer gevonden, dus dan zo de lak er maar op.. Alleen de binnenkant van het deksel is nog vrij ruw, net als de afbeelding.. Die heb ik er met de laser ingezet, NIET met een heel fijn gutsje dus ;)

Kees
 

Bijlagen

  • DSCN0406.jpg
    DSCN0406.jpg
    99 KB · Weergaven: 179

audiomanics

Nieuw lid
11 mei 2013
18
4
Appelscha
Ik heb een 60W laser met een bereik van 93 x 60 x 20cm staan, ook een zelf ontworpen en gemaakt apparaat.
Waarom gelakt en niet geolied? Niet echt een reden, maar misschien omdat ik geen olie heb en wel een doosje spuitbussen Nitrocellulose lak.. Dat laat zich, met een beetje verwarmen, snel drogen en is ook hoogglans te polijsten (wordt veel gebruikt bij muziekinstrumenten, vandaar)

Kees
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.