Salontafel.

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.280
215
't hoofd van Overijssel
Tijdje terug een afgeleefde massief eiken eetkamer tafel gekocht bij de kringloop. In totaal 25 euro voor betaald. Poten en la gedemonteerd en verkocht voor 30 euro op marktplaats. Heb dus nu alleen het blad al een jaar liggen om er een salontafel van te maken.

De huidige salontafel is maar 25 cm hoog. Vind het ideaal, geen visueel object wat aanwezig is in huis.

IMG_0001-024.jpg

Nu moet natuurlijk al het vakmanschap in die tafel komen. Afmetingen blad 804 bij 1493 mm.

IMG_0002-021.jpg

Daarin wil ik in de diagonaal met een zwaluwstaart de poten in het blad laten steken. Poten onderling onder het blad verbinden met een balkje wat bijna niet zichtbaar is omdat de tafel zo laag staat. Bij die poten heb ik een probleem als ik die in de diagonaal steek kom ik heel vreemd uit in de hoek. Heb nu een radius getekend vanuit de twee punten tussen poot en blad. Die radius zou ik dan van boven naar beneden kunnen schaven in rechte lijn uitkomend.

Poot design III.jpgPoot design IV.jpg

Nog meer ideeën iemand ???
 
Laatst bewerkt:

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Door op deze manier af te ronden, verlies je misschien het schuine effect van de poot?
Met zo'n groot blad zou je de poten wat dikker kunnen maken, schuiner naar binnen laten lopen, en dan alleen het bovenste stukje rond maken. Alleen het stuk in het blad. Wat daar onder zit valt dan door de schuinte weg onder het blad.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.