Scheerspullen

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Deze week eens wat anders gemaakt dan pennen en schaaltjes.
Een scheerkwast en krabbertje.
De voet van de kwast is van gouden regen en het handvat van het krabbertje is van taxus (spint).
Beiden zijn afgewerkt met melamine lacquer van Chestnut.
Qua kleurstelling passen ze niet echt bij elkaar, maar ze zijn ook niet bedoeld als setje maar als experiment.
Er blijkt een hele wereld aan natscheerders met dit soort spullen te bestaan,ook met eigen fora.
Ik ga er vast nog wel meer van maken.

IMG_20151007_135451.jpg

IMG_20151007_135506.jpg

IMG_20151007_135518.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi setje.
Hoe krijg je die haren in die kwast?

Baard laten groeien, wat CA lijm aan de baard doen en het houtendopje een paar seconden tegen houden om daarna met een felle ruk een kwast te bekomen.
Werkt perfect.:mad:
Groetjes
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Baard laten groeien, wat CA lijm aan de baard doen en het houtendopje een paar seconden tegen houden om daarna met een felle ruk een kwast te bekomen.
Werkt perfect.:mad:
Groetjes

ik heb hier 10 eurie liggen voor de eerste die een filmpje maakt terwijl hij op die manier z'n vers gedraaide scheerkwast van haren voorziet! :eek:;)
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Mooi setje.
Hoe krijg je die haren in die kwast?
Die kan je zo kopen en heet een "knot"; ze zijn aan de onderkant verlijmt tot een cylindertje van 20 mm doorsnede.
Met een speedboor of forstnerboor van 20 mm boor je een gat in een blank waarna je deze eerst vorm geeft en daarn a de knot er in lijmt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Veel van de internetwinkels die onderdelen voor pennen verkopen hebben ook de spullen voor scheren. Bij mij weten nog niet in Nederland.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.