boom uithollen

BeundeBeer

Nieuw lid
9 jun 2010
3
0
Ik wil volgend voorjaar (dus ik heb nog even om uit te zoeken hoe..) een betonnen pilaar, rond 30cm, bekleden met een boom. Ik heb hiervoor een twee eiken, die komende maand omgaan, van ongeveer 50 cm doorsnede. Ik wil de boom eerst op lengte zagen (ongeveer 4m), vervolgens in de lengte in twee helften, dan de helften uithollen en als laatste de schillen rond de pilaar plaatsen. Om het nog wat lastiger te maken wil ik er ook nog aan de bovenkant een aantal takken laten zitten. Heeft hier iemand ervaring mee? Met name met het uithollen van de boom?

vriendelijke groet, Marc
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
Het wordt toch geen zichtwerk :?: , dan kom je met een kettingzaag al een heel eind ;)

m.v.g. Geurt


-----------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer-----------------
 

BeundeBeer

Nieuw lid
9 jun 2010
3
0
inderdaad Geurt, wordt geen zichtwerk, dus ik zal waarschijnlijk het meeste met de kettingzaag doen.
Wat betreft de dissel, daar zul je vast mooi en snel mee kunnen werken, maar dat lijkt me link gereedschap, nog gevaarlijker dan de kettingzaag, omdat je er van die fijne slagen tussen je benen mee maakt. 'n scheen is dan zo geraakt.
De saburrtooth kende ik nog niet, dat lijkt me een perfecte aanvulling op de kettingzaag, rick, dankjewel voor de tip.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.