Fimo-Pen.

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hallo allemaal.

Mijn vriendin is juf op een basis school.
Omdat er een verloting plaats gaat vinden voor wie de mooiste tekening heeft gemaakt. ... heeft ze aan mij gevraagd of ik een pen wil maken. Als hoofdprijs.
Aangezien ik zo nu een dan wel iets draai. ..heb ik ja gezegd :D

Na het zien van een filmpje op YouTube en na het lezen van het forum bericht over afwerken met CA lijm ben ik aan de slag gegaan.

Natuurlijk ben ik weer vergeten om foto's te maken :mad:
Maar omdat het zo leuk is om te doen ga ik er heus nog wel een paar maken en kan ik dan een uitgebreider verslag maken.

Hier dan het eindresultaat. ....

20151005_131253.jpg

20151005_131210.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Is deze pen gemaakt uit een acrylblokjes waarvan stickertjes op gelijmd werden?
Als het Acryl is, moet je dit normaal gezien niet afwerken met CA-lijm.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Nee Sirjacobs,

nogmaals.... stom niet genoeg foto's gemaakt. Maar ik heb gewoon het voorbeeld van deze man gevolgd.

https://www.youtube.com/watch?v=T2ikqPBwvkQ&list=PLX3ra3iHX7rfVqsNkh3WtWeELCTmwu8KA

Heel creatief en boeiend.
Dit heb ik nog niet gezien deze methode.
Ik heb weer iets bijgeleerd en plaats het filmpje onder mijn favorieten.
Maak hier zeker eens een reportage van.
Succes met de komende exemplaren.
Naar wie ook de prijs naar toe zal gaan, deze zal zeker in de wolken zitten met zo'n mooie balpen.
Nog een vraagje.
Waar haal je dab uw grondstoffen?
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
244
1
fimo klei kun je bij iedere goed gesorteerde handenarbeidwinkel kopen zoals Pipoos bijvoorbeeld https://www.pipoos.com/winkels/ en die zijn er ook in Belgie en je kunt ook online bestellen. Er bestaat ook een variant waar zilver in verwerkt zit, alleen moet je daar heel spaarzaam mee werken opdat je niet te veel afval maakt want is zonde . Het heet polymer silver clay en je kunt het hier onder andere kopen http://www.zilverklei.nl . Is echt zilver, ik weet niet of het echt te verwerken is, maar het zou kunnen inspireren.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Heel creatief en boeiend.
Dit heb ik nog niet gezien deze methode.
Ik heb weer iets bijgeleerd en plaats het filmpje onder mijn favorieten.
Maak hier zeker eens een reportage van.
Succes met de komende exemplaren.
Naar wie ook de prijs naar toe zal gaan, deze zal zeker in de wolken zitten met zo'n mooie balpen.
Nog een vraagje.
Waar haal je dab uw grondstoffen?

Hoi Sirjacobs,

De figuurtjes heb ik via Ebay ... gewoon "Polymer clay canes" intikken en dan zie je er genoeg. Als erbij staat free shipping dan is dat ook zo. Ik heb in totaal iets van €1,50 betaald met creditcard.
De klei om mee op te vullen heb ik bij ToyChamp gekocht..... Fimo klei "kids".. deze is super zacht en krijg je makkelijk in alle kleine hoekjes.
Volgens "Craftmama" op youtube wordt de zachte klei het hards na het bakken..... Dus is deze met een scherpe beitel mooi glad te krijgen.
wbt. pennensets..... eigenlijk kun je elk soort gebruiken.

Nogmaals.... binnenkort maak ik een fotoreportage van deze soort pen.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Hoi Sirjacobs,

De figuurtjes heb ik via Ebay ... gewoon "Polymer clay canes" intikken en dan zie je er genoeg. Als erbij staat free shipping dan is dat ook zo. Ik heb in totaal iets van €1,50 betaald met creditcard.
De klei om mee op te vullen heb ik bij ToyChamp gekocht..... Fimo klei "kids".. deze is super zacht en krijg je makkelijk in alle kleine hoekjes.
Volgens "Craftmama" op youtube wordt de zachte klei het hards na het bakken..... Dus is deze met een scherpe beitel mooi glad te krijgen.
wbt. pennensets..... eigenlijk kun je elk soort gebruiken.

Nogmaals.... binnenkort maak ik een fotoreportage van deze soort pen.

Bedankt voor de info.
De pennen zijn prachtig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.