wormwiel aangedreven cirkelzaag.

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Gewoon op amazon.com. Ze beginnen met 50% korting dus na transport en taksen zit je weer aan 100%. Nu ik denk dat ze enkel in 110V bestaan.
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het Forum!

Ja, typisch Amerikaans product volgens mij. Amazon VS levert dergelijke machines meestal niet naar Europa uit.... Misschien via zo'n Nederlands inkoop en verzendbedrijf in de VS bestellen? Of forumlid WR1944 uit de VS vragen naar de mogelijkheden.


Fons
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Doh

amazon.jpg

Geen spouwmes en een fenomenaal koppel. Zo'n zaag moet spectaculair mis kunnen lopen.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Deze staan allemaal op amazon.com en ik denk ook alleen in 110v (let daar op), ik weet niet of ze naar Europa leveren.

Makita 5477NB 15 Amp 7-1/4-Inch Hypoid Saw $129

Makita 5377MG Magnesium 7-1/4-Inch Hypoid Saw $159

DEWALT DWS535 7 1/4-Inch Worm Drive Circular Saw $179

Bosch CSW41 7-1/4-Inch Worm Drive Circular Saw $213

Mvg.:)
 

WR1944

Oud hout
De wormwiel of hypoid zagen zijn typische bouwplaatszagen. De enige bescherming is de verende beugel rond het zaagblad en bij sommige merken een slipkoppeling. Voor zover ik kan nagaan alleen in 120V/60Hz verkrijgbaar. De opgenomen stroom zit zo tussen de 10A en 15A dus als je met een transformator gaat werken moet die het wel aan kunnen. Door het verschil in netfrequentie zal de zaag ook een fractie langzamer draaien.
Het zijn in het algemeen krachtige zagen om bijvoorbeeld de balken van framebouw te bewerken. De motor zit aan de rechterkant zodat daar het gewicht zit. Dan werkt het goed als het af te zagen deel links zit zodat de zaag op het "goede" deel kan blijven liggen en dus gesteund wordt.
Het is goed voor het ruigere werk dus verwacht geen mooie gladde zaagsneden. Ik heb geen idee of je in Amerika kan bestellen en het naar Europa kan laten zenden. Het transport zal wel een flinke duit kosten.
De fabriek waar de eerste wormwielzagen (Skil) werden gemaakt stond in het Middenwesten (Chicago) en daardoor ontstond er in het westen van Amerika een groter gebruik terwijl in het oosten meer de nadruk ligt op de cirkelzagen zoals wij die in Europa kennen. Want dat type werd dan weer aan de oostkust gemaakt.

Ik hoop dat je met dit antwoord een beetje uit de voeten kunt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.