eerste gesegmenteerde werkjes

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
men eerste gesegmenteerde projecten.
vragen en opmerkingen zeer welkom ik ben een beginnertje he.
wanneer je op de foto klikt zie je een grotere afbeelding van het object

Attached files
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Dat ziet er mooi uit maffele, ik hoop zelf ook snel aan het draaien te kunnen gaan en wil dan ook met soort gelijke werkstukken beginnen, hoe ga je als ''beginnend houtdraaier'' te werk?

groetjes, Gert-Jan
 

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
bedankt voor de reacties mensen.
woody ik heb me een draaibank aangeschaft een set beitels en ik ben begonnen ik moet er wel bij vertellen dat ik een opleiding heb genoten als houtbewerker maar nooit in men dagelijks leven heb uitgevoerd. het slagen van een project zit hem soms in kleine details zo zijn deze bovenstaande verstekken gezaagd met een elektriche verstekzaag en daar ben ik niet helemaal tevreden over ik heb me onlangs een gewone verstekzaag gekocht en na de eerste ringen te hebben gelijmd is dit een aanzienlijk verschil.
en soms eens logisch nadenken hoe je iets opspant in je draaibank het maakt allemaal deel uit van deze mooie hobby.
en natuurlijk dit forum en youtube en andere bronnen op het net helpen je al een gans eind vooruit.
groeten
malefe
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
he malefe!!!
ziet er al goed uit. het doel is natuurlijk dat we allemaal beter worden dus een paar kleine opmerkingen. hoe heb je het werkstuk afgewerkt? volgens mij zie ik nog wat ruwe stukken oa aan het doosje. de vorm is (vind ik ) van groot belang en is erg persoonlijk.werk je van een ontwerp?
net als ik heb je ook problemen met het lijmen. een "onzichtbare" naad is een nobel streven.

mocht je een keer andere houtsoorten nodig hebben dan stuur je maar een mailtje


rick
 

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
hoi rickkoorman
bedankt voor je reactie;