Freeskop

pompier

Actieve deelnemer
27 nov 2011
61
0
Lauwe Belgie
Hallo, een vraagje moeten er altijd op de freeskop 2 dezelfde messen zitten? Ik heb namelijk een freesset maar heb maar van alles 1 profielmes. Mag ik daar bijvoorbeeld een recht mes bij plaatsen?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Dat was vroeger vaker zo, probeer aan de andere kant een mes te zetten dat ongeveer dezelfde vorm heeft zonder in de weg te zitten. Zo is de kop min of meer in evenwicht en zal je vibraties vermijden.
Als je de snelheid van de as kan regelen dan zet je die dan beter op het traagste dat de kop aankan. Vaak rond de 6500 tr/min.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.042
2.578
Zoals benchworks al aangaf, Een mes met profiel ander mes voor balans. Ik verslijp vaak een mes om een bepaald profiel te krijgen.Dat lukt goed uit de hand voor een mes, maar twee exact hetzelfde is lastig. De machines die ik gebruik draaien op lage toeren, de freesbank op 4500 rpm en de radiaalzaag op 2800 rpm. Bij deze toerentallen heb ik geen problemen met onbalans.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.