als de kippen erbij

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Die persoon kan toch speciaal een account hebben aangemaakt om de draaibank op marktplaats te zetten? Ik bedoel iemand met ergens beginnen toch?
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
De verkoper is 1 dag actief op marktplaats. Dan vertrouw ik het persoonlijk al helemaal niet meer...

Zoiets haal je natuurlijk op, of dacht je dat de jet in een envelop past :p.
En uiteraard test je de draaibank voor de verkoop, lijkt me ook vrij logisch als het om zulke bedragen gaat.
Ik zeg zo ie zo dat ik aankopen via marktplaats kom ophalen, als ik het vertrouw vraag ik om het alsnog op te sturen, tot nu toe nog nooit bezeikt...
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Machine is 3 jaar oud en, volgens de omschrijving, licht gebruikt.
Nieuwprijs incl. btw bijna 6000 euro. Nu 1500 euro.
Vaak als iets te mooi is om waar te zijn...
En geen telefoonummer...
Voor wie toch actie onderneemt op deze advertentie, hou ons op de hoogte.

Groet,
Jan
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
1500 zou inderdaad wel heel goedkoop zijn, grote kans dat de machine toch niet helemaal in orde is maar ik heb vaak gedacht dat iets te goed was om waar te zijn maar toe nu altijd geluk met dat soort dingen.
 

Wim van de Hoorn

Actieve deelnemer
19 nov 2013
40
1
Nunspeet
Hallo Jan,

Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb al twee keer een mail gestuurd om een afspraak te maken voor een bezichtiging van de Jet maar geen reactie gekregen.



gr Wim
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Heren lees even allemaal goed de omschrijving. Die lijkt mij namelijk één op een vanuit het engels door google translate gehaald.

Zie bijvoorbeeld:
"De draaibank heeft 3 jaar en is zeer licht gebruik had."
of
"De frequentieomvormer is voorzien van een weerstand breken zodat veilig en snel kan worden gestopt."
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Ik heb er wel op gereageerd. Ziet er allemaal goed uit. Fabian Charlie Miller uit Dublin (de eigenaar) kan de bank opsturen via een transportbedrijf. Kosten € 285,-- Het transport is verzekerd en het transportbedrijf heeft een zgn. derdenrekening die de verzender uitbetaald als de ontvanger z'n pakket heeft binnengekregen. En er kwam inderdaad een pdf met een internationaal transportformulier en een sales contract. Een maand geleden heeft een Canadees Gheorghe-Cristian Bonciu de website van het transportbedrijf geregistreerd (aldotrans.com) en geupload naar een host in Denemarken. Het bedrijf is zgn. gevestigd in London (midden op een rotonde naast Travalgar square :)) en op nog 4 andere plekken in de wereld. Maar het bedrijf bestaat niet en Fabian Charlie Miller bestaat ook niet...
Ik heb inmiddels zowel de bank waar de betaling naar toe zou moeten als de websitehost ingelicht. Was best een leuk avontuurtje! :) Toch jammer dat ik die Jet niet heb...

Moraal: Als iets te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo...
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik heb er wel op gereageerd. Ziet er allemaal goed uit. Fabian Charlie Miller uit Dublin (de eigenaar) kan de bank opsturen via een transportbedrijf. Kosten € 285,-- Het transport is verzekerd en het transportbedrijf heeft een zgn. derdenrekening die de verzender uitbetaald als de ontvanger z'n pakket heeft binnengekregen. En er kwam inderdaad een pdf met een internationaal transportformulier en een sales contract. Een maand geleden heeft een Canadees Gheorghe-Cristian Bonciu de website van het transportbedrijf geregistreerd (aldotrans.com) en geupload naar een host in Denemarken. Het bedrijf is zgn. gevestigd in London (midden op een rotonde naast Travalgar square :)) en op nog 4 andere plekken in de wereld. Maar het bedrijf bestaat niet en Fabian Charlie Miller bestaat ook niet...
Ik heb inmiddels zowel de bank waar de betaling naar toe zou moeten als de websitehost ingelicht. Was best een leuk avontuurtje! :) Toch jammer dat ik die Jet niet heb...

Moraal: Als iets te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo...

Ik zie het al helemaal voor me, Ronald op geeft een demonstratie op zijn "One Way Jet".
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Moraal: Als iets te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo...
Pas op met dit soort aanbiedingen vanuit het buitenland met zgn. derdenrekeningen.
Onze zoon is er onlangs zo ingetuind met de koop van een auto via AutoScout en voor € 4500 opgelicht (en dus geen auto). Het zag er ook allemaal goed en betrouwbaar uit maar deze constructies zijn erg slim in elkaar gezet.
Google maar eens op Nigeriaanse autofraude.
Politie doet er niets aan, maar we hebben het programma Opgelicht op de hoogte gebracht. Deze hebben teruggebeld en gaat er misschien een uitzending aan wijden.
Dus jullie zijn gewaarschuwd.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Dat je het probeert met een auto dat snap ik nog wel.... Heel veel mensen zoeken immers naar een auto! Maar een houtdraaibank, wie wil dat nou! :)
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
En soms ben je ook weer te argwanend. Ik verkocht een tijdje terug een versterker via Marktplaats. Mooi ding, oude stevige Sansui uit de jaren 70. Het hoogste bod kwam uit Slovenië, maar ik vertelde de bieder dat ik niet naar het buitenland verzond ivm buitenlandse oplichterspraktijken op Marktplaats. Vaak komen de (aan)bieders net even wat verder weg dan België of Duitsland, zodat ze zeker weten dat je niet zomaar op de stoep staat. Man helemaal verbolgen en hij bleef maar aanhouden. Ondertussen kwamen de Nederlandse bieders stuk voor stuk hun afspraken niet na, of kwamen ze gewoon niet opdagen. Uiteindelijk was ik het zat en heb ik het ding naar Slovenië gestuurd, en de betaling via Paypal geincasseerd. Prima verlopen, geen problemen.
Maar het blijft opletten!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.