Heeft iemand de Freestafel inlegplaat 225x307 kunststof van Baptist als sketchupbest.

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
zoals de vraag hierboven al luid, Heeft iemand de Freestafel inlegplaat 225x307 kunststof van Baptist als sketchupbestand?

Ik ben bezig met een ontwerp voor een freestafel en probeer zo veel mogelijk orginele ontwerpen (zoals de Incra T-tracks) in te voegen.
Zo krijg ik een meer realistisch beeld en kan ik voor mijzelf beter beoordelen of het naar wens is.
Tot nog toe heb ik het volgende:
1.png

Hier komt uiteraard nog een fence en mechanisme voor de bovenfrees bij. Het geheel moet uiteindelijk dmv beugels aan mijn huidige werkbank te koppelen zijn om zo een groter uit/invoer blad te krijgen.
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Nog een vraag, Ik wil de freestafel ook gaan gebruiken om sleuven voor domino's te gaan maken (hoe precies moet ik nog uitzoeken).
nu wil ik daarvoor de originele dominofreesjes van Festool voor aanschaffen en deze in mijn bovenfrees dit in de freestafel komt plaatsen.
Maar nu kan ik nergens vinden welke schachtafmeting deze freesjes hebben.
Kan iemand mij deze afmeting van de schacht vertellen?
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
De domino freesjes zijn geen standaard freesjes met een volle schacht, ze zijn uitgevoerd met een interne schroefdraad.
In principe kan je een adaptertje maken om deze toch in een 'gewone' bovenfrees te gebruiken, ik spreek me niet uit over hoe veilig dat allemaal is...

Ik denk dat je beter een gewoon freesje neemt van de juiste diameter(s) met een ondersnijder.

In vergelijking met een bovenfrees maakt een domino ook wel een wigvormiggat, maar dat is geen probleem vermoed ik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.