Hoeveel lagen lak

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ik ben een garagepoort aan het maken in Noors Grenen. Er zitten twee lagen grondering van Xyladecor op en heb nu de eerste laag afwerking van Xyladecor geplaatst. Er worden twee lagen afwerking voorgeschreven. Nu vraag ik mij af of het zin heeft om drie lagen te plaatsen aan de buitenkant. Gaat dit de eerste onderhoudsbeurt merkbaar uitstellen of heeft dit weinig zin?

Mathieu
 

tuoh

Oud hout
Een laag meer is beter, twee lagen vind ik wat mager. Zelf gebruik ik meestal Linitop, vind ik wat beter dekken, maar zet ook altijd een eindlaag meer dan strikt nodig, dat scheelt zeker één jaar extra alvorens het blik terug open moet.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ik ga er dan drie lagen opzetten. En zeker de onderkant van de dorpel goed insmeren, want daar wordt nooit mij eer naar gekeken.
Enkele weken heb ik nog de dorpels van de ramen bij mijn moeder bijgewerkt met Linitop. Of het beter dekt weet ik niet, maar Linitop is vloeiaar als water terwijl Xyladecor een 'gel' is. Hierdoor is de Xyladecor moeilijker te verwerken, het vraagt meer kracht om het product uit te smeren.
Dus volgende keer misschien toch terug naar Linitop.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.