Een willekeurige dag in m'n werkplaats

RoTo

Actieve deelnemer
27 dec 2013
102
2
49
Leiden
www.rotobouw.nl
Ik denk dat je wat meer aan je eigen veiligheid en gezondheid moet denken als ik het filmpje ziet, stofmasker, zaagtafel vastzetten tijdens het zagen bvb.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
@Eelcootje. Dat lijkt mij niet een specifieke brandmerker, maar een lakstempel. (Gebruik: in gesmolten lak drukken om brief te verzegelen, enz.). Die kun je bij stempelmakers bestellen. Lang geleden had het tijdschrift Vrij Nederland een abonnementsactie waarbij je zo'n gepersonaliseerde stempel cadeau kreeg.
 

Eelcootje

Actieve deelnemer
1 jun 2015
50
0
Sprang-Capelle
@Eelcootje. Dat lijkt mij niet een specifieke brandmerker, maar een lakstempel. (Gebruik: in gesmolten lak drukken om brief te verzegelen, enz.). Die kun je bij stempelmakers bestellen. Lang geleden had het tijdschrift Vrij Nederland een abonnementsactie waarbij je zo'n gepersonaliseerde stempel cadeau kreeg.

Bedankt voor tip Bert, Ik ga wat rond sneupen.

Groetjes Eelco
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
106
@Eelcootje. Dat lijkt mij niet een specifieke brandmerker, maar een lakstempel. (Gebruik: in gesmolten lak drukken om brief te verzegelen, enz.)..
een lakstempel wordt anders uit gefreest, daar worden de letters in gefreest
bij een brandstempel blijven de letters staan, en wordt rondom de letters weg gefreest
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Briljant... !

De werkplaats: een schaaf/vandikte bank op kratjes, een los staand zaagtafeltje, geen afzuiging, overall doet het wat rommelig aan
Maar als je dan de beitels en dergelijke op zijn website ziet.... Holy Cannoli....die zien er fraai uit

Zoals ik zei, Briljant....
 

NL-Mikkla

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
154
0
Je mag idd wel eens een stofafzuigertje aanschaffen, dat is echt veel fijner werken hoor.
En ook gezonder natuurlijk, maar scheelt ook een hoop tijd opruimen etc etc.
je maakt mooi dingen beitels zeg, chapeau!


Leuke video. Ik ben eigenlijk ook op zoek naar zo'n brandmerker met mijn naam. Mag ik vragen waar je dat kan krijgen?

Groetjes Eelco

@Eelco,

De brandstempels hebben ze bij Baptist ook, check de link!
https://www.baptist.nl/zoeken/brandstempels/1
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Briljant... !

De werkplaats: een schaaf/vandikte bank op kratjes, een los staand zaagtafeltje, geen afzuiging, overall doet het wat rommelig aan
Maar als je dan de beitels en dergelijke op zijn website ziet.... Holy Cannoli....die zien er fraai uit

Zoals ik zei, Briljant....

Exact hetzelfde ging gisteren door mijn gedachten :D

Die stofafzuiging zou ik toch wel werk van maken... Je longen gaan je dankbaar zijn! Hoeft niet eens zoveel te kosten, en bespaart je ook veel tijd. Alleen maar voordelen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.