vraag aan de bezitters van een HBM 10" vlak-van dikte (warmteontwikkeling)

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik ben vandaag voor het eerst met m'n 10'' vlak-vandikte bank bezig en toen ik zo'n minuutje of 20 a 30 had geschaafd en even stopte viel me op dat de behuizing bij der tandwielen echt behoorlijk warm was, ik kon m'n hand er maar net nog tegenaan houden.
Het messenblok voelt gewoon koel en naarmate ik lager met m'n hand langs de behuizing ging werd het ook koeler.
Even de behuizing open gehad, de poelie en het tandwiel zijn heel warm maar de speling van zowel de ketting als de snaar zijn beide tussen 0,5 en 10 mm dus aan de afstelling ligt het niet en alles loopt verder vrij.
Nou draait de boel rond met 8500 rpm dus dat is wel wat maar ik vroeg me toch af hoe dat bij de andere mensen hier op het forum is die ook zo'n bankje hebben.
Wordt de behuizing en dus het binnenwerk bij jullie ook zo warm als je een minuutje of 20 of langer bezig bent?
Ik weet dat oa Grizzly en Fantic er ook een hebben en wellicht anderen ook dus ik hoor graag een reactie van jullie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.