afkortzaag : DW 770 of Bosch 800 sj

orgelvriend

Actieve deelnemer
22 jul 2013
94
6
In mijn oriëntatie op een afkortzaag blijven twee modellen in mijn hoofd rondhangen: Dewalt 770 en (blauwe) Bosch 800 sj. Het gaat mij meer om precisie dan om power. Ook wil ik graag dat de machine niet alleen perfect 90 graden haaks zaagt, maar dat ook BLIJFT doen. Ik gebruik de machine voor het maken van huispijporgels en kleinmeubelen, veelal van eiken, maar geen extreme diktes.
Kan iemand mij van advies dienen.
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Ik heb geen ervaring met de DeWalt, maar wel met de Bosch GCM 8 SJL, wat volgens mij de grote broer is van de 800 SJ.

Dat is zeker een fijn apparaat, maar van de laser moet je je niet teveel voorstellen. Ik gebruik hem i.c.m. Incra track en dat werkt erg precies. Ook is de zaag volledig nastelbaar als die na verloop van tijd niet helemaal meer haaks is. Ik zie dat de 800 SJ zo'n € 300,- moet kosten, voor iets meer heb je evt. de 8 SJL > http://www.amazon.de/Bosch-Professi...id=1442341869&sr=8-1&keywords=bosch+gcm+8+sjl

Succes ermee!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.