Nieuw zaagblad voor Kapex

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Mijn Kapex heeft de laatste tijd nogal goed zijn best moeten doen, waardoor mijn zaagblad wat bot begint te worden.
Dit ga ik laten slijpen, maar ik wil een extra zaagblad kopen om toch verder te kunnen.
Momenteel steekt het standaard-zaagblad er nog in Universeel W60, maar is het nuttig om bv de W80 te kopen?

Ik zaag momenteel veel in vurenhout/yellow pine, maar binnenkort zal daar beuk, eik, essen, etc bijkomen.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Het is wel een beetje gek om twee dezelfde kapex bladen te hebben, enfin niet zo lang geleden vond je ze enkel voor €150/stuk. Dan was het heel zot.
Toen had ik hetzelfde blad bij ecotools gekocht dat ik erop zet als de echte geslepen moet worden, op zich werkt het relatief goed, je kan het er ook op zetten als je zaken moet zagen waar er vuiligheid in kan zitten.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Welk zaagblad van ecotools zou je dan aanraden? Het is inderdaad misschien wat gek om hetzelfde zaagblad te kopen, maar 75€ is wel een mooie prijs. Bij de meeste winkels betaal je al snel 120€.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.584
Ik koop normaal de industrielijn. Zaagsnede is dan 3.2mm Kost 35 euro incl. Ik haal met deze bladen goede standtijden. Ze hebben ook nog een profielijn, die is nog eens 10 euro goedkoper. Ik ben er niet van overtuigd, dat je uit een drie of vier keer zo duur blad, ook drie of vier keer zoveel meters haalt. Maar ik kan het mis hebben.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Ik heb zelf ook een ecotools blad voor de kapex, deze bladen zijn dikker dan de festool bladen waardoor de laser niet goed meer werkt.
Daarnaast gebruik ik het 64 tanden blad voor de hardere houtsoorten omdat het standaardblad bij de harde houtsoorten schuin wegloopt
 

josiboy

Actieve deelnemer
17 aug 2009
118
0
St Pieters Leeuw , België
ik gebruik naast het originele zaagbladen van Stehle ( koste 69€ ) en elbe .
ik heb er ook 1 voor alu te zagen van festool maar die heb ik via ebay in duitsland gekocht ( was veeeeeel goodkoper)
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb voor zowel mijn afkortzaag als mijn handcirkelzaag bladen van ecotools liggen. Als het net ff wat minder hoeft, of als het vuil hout is ofzo zet ik die bladen er in. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding voor dat soort klussen, raak je per ongeluk een keer een spijker ofzo echt goed, dan doet het ook niet zo'n pijn om afscheid te nemen van het blad.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.