Eerste poging tot Amerikaans bud vaasje

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Leuk gedaan. Is De bol ook hol?

Nee Wim, daar waag ik me nog niet aan, ik had er nu al erg veel moeite mee om het vaasje in zijn chuck te houden zonder los te slaan. Ik durfde hem aan de ene kant niet te strak te draaien vanwege eventueel barsten en aan de andere kant was ik bang het te verpesten.

Daarnaast mis ik daar de beitels nog voor. Ik heb 3 beitels gebruikt, een schalen gut voor vormgeven buitenkant, een fingernail voor de hals en een skew voor de onderkant zodat ik de chuck erin kon bevestigen.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi gedaan Wim, probeer de durf eens te gebruiken om verder de bol uit te hollen.
Grenzen verleggen, dit doe ik ook constant.
Misschien zal het de eerste keer mislukken en daarna leer je er uit.
Zeker doen, vertrouwen hebben.
ik weet 100% zeker dat jij dit moet kunnen.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Voor de bol zelf mis ik nog de beitels Didier. Maar ik ben verleden begonnen met les bij Christiaan Jorg en heb met hem 3 beitels uitgekozen (2 van mij 1 van Christiaan) welke ik nu kan gebruiken, de rest was erg slecht.

Gedurende de vorderingen van de lessen zullen we de beitels uitbreiden (aanschaf en uitleg) en zal ik leren werken hiermee.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Nice weedpot Wim, netjes en precies zo als het moet, de bodem bol moet echt niet hol gemaakt worden, deze dingen zijn bedoelt om er een weed in te zetten zoals jij hebt gedaan, voor dat heb je het gewicht nodig.

Rude Osolnik begon deze vormen te draaien (long time ago) en Ik heb een foto hier van een stel dat nog niet klaar was, boren en schuren en finishen moest nog gebeuren maar de vorm is daar, en deze zijn niet de enige vormen die hij maakte, hij gebruikte dikwijls de vormen van uien en bloembollen etc.

Weed pots.jpg

Ik heb een stelletje fotos van enkele die Ik zelf gedraaid heb, je hoeft niet te vrezen voor wat scheuren dat is gewoon normaal met deze vol-hout vormen, het ging/gaat origineel om extra mooie stukjes hout toch nog te gebruiken :)

Quilted Ash weed pot.jpg Juniper weed pots.jpg White Ash weed pot.jpg Yew weed pot.jpg Honey Locust weed pot.jpg Poplar weed pot.jpg Taxus weed pots.jpg
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Bedankt Leo en ik heb onlangs een stuk zitten lezen over Rude na een tip op dit forum, mooie pionier was dat.

De laatste foto is een erg mooie serie van 4, prachtige lijnen overigens.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.