wielen onder kastje

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Ik zit met een probleempje met betrekking tot wielen die onder een kastje moeten komen. Ik ben gevraagd een TV meubel te maken en dat moet er ongeveer zo uit gaan zien (na veel photoshoppen):
TVkast_eiken_2b2.jpg
Het idee is om in de klossen onder het kastje wielen te verstoppen zodat het kastje gedraaid kan worden als ze op de bank of aan de eettafel zittente kijken.
Echter is het kastje maar 30 cm diep en dan kom ik met een ander probleem te zitten, stabiliteit, als ik namelijk de afstand van de wielen die ik op het oog had bekijk als ik ze op de rand zet krijg je dit:
wielen.jpg
En die kleinste afstand is niet genoeg en om het wiel dan nog te verstoppen, kan ik echt vergeten.
iemand een idee met kleine wielen dat wel zou kunnen werken?
 

Donvh

Actieve deelnemer
8 apr 2015
31
2
Je zou balwielen/kogellagerwielen kunnen gebruiken:
BallCaster955_4951.jpg
Ik heb er verder geen ervaring mee dus kan je daar niet verder in helpen. Maar lost wel je probleem op beperkte inbouwruimte maar toch alle kanten op kunnen bewegen.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
bij het zoeken naar bal wielen kwam ik wel een ander wieltje tegen wat een stuk kleinere totale draaicircel heeft en daardoor een minimale tussen afstand houdt van 21cm als ik er toch een plankje voorzet, wieltje zelf is maar 40 mm:
wieltje.jpg
Een ander alternatief is deze:
kogelwiel.JPG
Bij deze is de bal 25mm groot, iemand ervaring met deze dingen?
 
Laatst bewerkt:

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.245
292
Heelsum
Kogellager wielen lijken me slecht voor een eventuele houten vloer dus wel even puntje van overweging, erg veel druk op zeer klein oppervlakte.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Kogellager wielen lijken me slecht voor een eventuele houten vloer dus wel even puntje van overweging, erg veel druk op zeer klein oppervlakte.