French connection

Hallo Houtdraaiers ben een hele tijd niet op het forum g eweest en moet alle berichten nog nalezen sinds de winter maar hier is iets dat lang geduurd heeft om te maken. Deze open form is gebaseerd op de stijl van Alain Mailland vandaar de naam French Connection. Hij had mee gemoeten naar het AWGB seminar in augustus maar twee dagen voor vertrek viel het in vier stukken uiteen. Dat is jammer na 3 maanden werk, gelukkig had ik nog andere dingen om mee te nemen.
 

Bijlagen

  • French connection 1.jpg
    French connection 1.jpg
    62,2 KB · Weergaven: 293
  • french connection 2.jpg
    french connection 2.jpg
    67,3 KB · Weergaven: 292
  • french connection 3.jpg
    french connection 3.jpg
    58,1 KB · Weergaven: 292
  • french connection 5.jpg
    french connection 5.jpg
    60,6 KB · Weergaven: 293
  • french connection 4.jpg
    french connection 4.jpg
    56,2 KB · Weergaven: 292

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Doodzonde dat dit niet meer is te bewonderen! Daarvan moet je best wel van slag zijn geweest....
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Zeer zeer prachtig Marcel.
Ik vind het bijzonder mooi.
Je bent een groot talent waarvoor ik respect, bewondering en waardering voor heb.
Chapeau.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Geduld, schuren, zagen en frezen. Ik heb met Alain Mailland geexposeerd bij Jean Marie Escoulen in de houtdraaischool van Escoulen in Aiguines (VAR aan de route Gorges du Verdon) Een man met een levendige fantasie en expressiemogelijkheden. Vooral wanneer hij ook nog gebruik maakt van stoom (buigen van hout) Daar gaf hij een demonstratie met stoom en maakte de wonderbaarlijkste creaties.Zie: www. mailland.fr
Zeer knap werk Marcel. Ga je hier verder mee in verfijning en variaties?
vr.gr. Jan Pranger.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Prachtig!
Ben heel erg benieuwd hoe je zoiets maakt, heb je ook foto's van het maak proces?
Doodzonde dat het uit elkaar is gevallen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.