Lade met speciale constructie

Jasper

Nieuw lid
31 mei 2010
2
0
Hallo Houtbewerkers,


Ik wil graag een speciale lade maken onder een tafel maken, die vrijwel onzichtbaar is als je er langs loopt, maar wel erg praktisch kan zijn.

Ik heb een simpel tekeningetje gemaakt, gezien vanaf de zijkant van de tagel. Het rode is de lade, en de grijze pijl is de richting hoe de lade eruit moet komen.

Weet iemand wat voor glijders ik kan gebruiken? Of zijn er hier speciale rails voor?

Alvast bedankt.


Jasper

Attached files
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Je vraag grenst, naar mijn bescheiden mening, aan het onmogelijke...
Waarom kies je niet voor een schuif met een tip-on systeem? (even duwen op de schuif zodat ze enkele cm opengaat en ze verder met de hand openen.)
Je kan de regel als verborgen schuifvoorstuk nemen en alles wegwerken in het zelfde niveau van de regels. 't Is maar een idee... ;)
 

Jasper

Nieuw lid
31 mei 2010
2
0
Hallo Jokke,

Bedankt voor je antwoord. Ik was al bang dat dit niet zou lukken.

Ik ga eens kijken of zo'n tip-on systeem. Bedankt voor die tip.


Groeten,

Jasper
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Hee Jasper,

Hoe heb je de lade uiteindelijk uitgevoerd? Ben wel benieuwd!

Gr, @lex
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Misschien veel te laat, maar dit ís mogelijk;
Wat je nodig hebt is een scharnier die tot 90 graden draaibaar is, die je op een ladegeleider bevestigd.
Het scharnier maak je in dit geval vast aan de binnenkant van de tafel, en door middel van een knop of hangsel trek je de lade dan naar beneden alvorens je hem uitschuift.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.