Na een aantal keren posten even voorstellen

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Hallo allemaal, ik ben Willem Gobel, 57 jaar en woonachtig in Wormerveer.
Nu ik wat keren gepost heb onder de naam van willem1958 vond ik het tijd om me even voor te stellen.
M'n beroep van de laatste 17 jaar is chauffeur en een hobby van me is meubelmaken, kleinmeubels wel te verstaan zoals kastjes, tafeltjes en dat soort dingen.
Ik heb dit geleerd bij atelier Taxus, indertijd nog in Schoorl.
Daar kreeg je werkstukbegeleiding en machinegebruik zodat je langzamerhand steeds meer ervaring kreeg en alles heel praktijkgericht, gewoon doen dus.
Je kon komen met een idee, een schets/foto of een uitgewerkte tekening en de meubelmaker (Bart) hielp je door het werkstuk heen.
Zo leerde ik van alles over houtsoorten, verbindingen en machinegebruik en het was nog gezellig ook, zo elke zaterdagochtend met een man of 6 aan de gang, ieder achter z'n eigen bank.
Sinds m'n scheiding een jaar of acht geleden ben ik gestopt hiermee maar nu ik een tijdje terug m'n schuur helemaal ging opruimen en m'n gereedschap weer ging schoonmaken, ontroesten enz kreeg ik er weer zin in.
M'n handgereedschap en wat kleine elektrische apparaten heb ik nog maar m'n combimachine van Robland heb ik verkocht tijdens m'n scheiding want die paste echt niet in m'n schuur, hij kwam de deur niet eens door.
Dus nu heb ik ondertussen weer wat aangeschaft zoals een Meber 380 lintzaag en een wat grotere handcirkelzaag van Einhell.
Ik had al een kleine 800w van Metabo maar als je wat dikker hout wilt verzagen kom je tekort.
Wat ik nog nodig heb is een vlak-vandiktebankje maar dat ligt niet voor het oprapen in Nederland als je bij kleine machines zoekt.
Ik heb daar al over gepost en een aantal mensen hebben goede reakties gegeven, da's het mooie van dit forum net zoals het posten over Tuff saws waar ik heel happy mee ben.
Misschien wordt het een hbm want die weegt 40 kg terwijl al die andere kleintjes onder de 30 kilo blijven, dus dat moet toch iets over het materiaal zeggen.
Ik werk graag in hardhout en houtsoorten die ik gebruik zijn kersen, esdoorn, beuken, mahonie, peren, elzen, noten en soms versier ik het met bijv een beetje ebben of zo.
Dat geeft het net even wat extra's.
Nog een andere hobby van me is computers in de breedste zin van het woord, dus ook onderhoud, computers samenstellen en websites in wordpress bouwen.
Ik vind woodworking.nl echt een aanwinst en het is super handig dat je soms dingen kan vragen en tips kan uitwisselen, dat geeft een mens het gevoel dat je niet altijd het (houten)wiel moet uitvinden en alles zelf maar moet uitzoeken.
Daarnaast is ook youtube natuurlijk een uitkomst want vroeger had je niets.
Ik was geabonneerd op fine woodworking en dat was het dan wel zo'n beetje.
Goed woodworkers, ik hoop dat jullie hiermee een beetje een beeld van me hebben en dat we elkaar nog maar veel mogen treffen hier op het forum!

Groetjes Willem
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Tja, nou kan ik wel zeggen welkom op dit forum, maar je hebt zelf al ondervonden dat dit een geweldig forum is.
Goed om te lezen dat je na een vervelende tijd je hobby weer oppakt.
Succes Willem!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.