Nieuwe Festools najaar 2015

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Hierbij de volgende nieuwe Festool Najaar 2015 modellen:
- HK 55 (afkort)cirkelzaag
- HK 85 (afkort)cirkelzaag, incl. groeffrees
- ETS EC 125/3 schuurmachine
- Syslite DUO werklamp
- SYS-Combi 2 systainer
- SYS-Combi-3 systainer
- SYS 4 TL-SORT/3 sortainer
Zie website voor meer info: https://www.festool.nl/Products/Pages/Product-Competence.aspx?foc=online_neuheiten.
zoom_hks_hk55_561731_p_01a.jpg
zoom_hks_hk85_767692_p_01a.jpg
zoom_se_ets125a_571894_p_04a.jpg
zoom_ae_sysduo_769962_p_01a.jpg

SYS-Combi 3 (3) small.jpgSYS-Sort TL (2) small.jpg
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De link werkt niet
helaas blijft festool nog steeds zitten met een gat in het schuursegment
Machines als de mirka maken ze niet, jamme...
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
De link werkt volgens mij wel.
Met de ETS EC 125 en 150 komen ze toch aardig in de richting van de Deros modellen, alleen wat duurder?
Andere machines werken op perslucht met 9 stuks LEX modellen.
Maar ik begrijp jouw opmerking.
Waarom niet 1 machine met verwisselbare Ø125/150 schuurschijven of met RTS/DTS klitzooltjes à la LS 130?
 
Laatst bewerkt:

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Die combi systainers zien er zeer interessant uit!

Zijn de zolen van een dts en rts dan niet gelijk (uitwisselbaar)?

Nee patroon van de schroefgaatjes en stofafzuiging verschilt bij DTS en RTS.
Naast een reciprozaag op accu zit ik nog het meest op een TI 18 Impact schroevendraaier te wachten.
 

martijn v

Actieve deelnemer
25 dec 2014
89
0
ik wil wel een recipro zaag op accu power. maar helaas pinda kaas. volgend jaar?
Mag ik vragen waarom je een apparaat dat voor grof werk is bedoeld van een merk als Festool wilt?
Enige wat ik kan verzinnen is dat je de accu's al hebt.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
ja klopt ik heb 18v accuus en protool is dood. ik heb een volkstuintje zonder stroom, lijkt me wel handig, kan ik ook takken mee snoeien. maar natuurlijk kan dat ook allemaal wel met een silky of een decoupeerdert.
Vind dat stofzuiger vacuum ophang hulpstuk van vorig jaar ofzo echt een innovatie. De rest is alleen nuttig als je 5 dagen nix anders doet of te veel geld hebt.:rolleyes:

Die t15impact is nu een beetje een slappert geloof ik. dwz youtube recencies zijn niet lovend

@martijn, ik koop festool om dat het een robuust en duurzaam merk is. ik kan soms ook een sloop klus hebben maar met een recipro kun je ook latjes afkorten.

Wat mij leuk lijkt is dat festool de opzetstukjes voor de accu boor uitbreid,net zoals black & dekker vroeger. tja ik mag graag dromen.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Ik hoop dat de accu cirkelzagen een succes worden. Ik heb er twijfels bij. Heb jarenlang festool verkocht en veel invalzagen verkocht maar de gewone zagen waren aan de straatstenen niet kwijt te raken.
Ik denk dat ze met de twee nieuwe schuurmachines een eind in de richting van de mirka komen. Ze zijn misschien wel te testen op de beurs hout.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Waarom heb je twijfels over de TSC en HKC cirkelzagen? Beide zijn van type invalzaag.
Stofafzuiging met stofzak schijnt 90% te zijn. Zaagbladen hebben dunnere kerf: 1,8 mm, dus minder verspanen en minder accuspanning/kracht nodig.
Motoren zijn borstelloos. Accu's en laders zijn onlangs in prijs verlaagd.
Op een meeting bij Festool vertelde ze dat ze o.a. krachtigere boormachines kunnen ontwerpen met accu's dan met 230V.
Alleen de accuduur is nog een nadeel. Metabo brengt binnenkort LiHD accu's op de markt voor hogere vermogens en uithoudingsduur.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Deze afkortlinialen zijn pas deze zomer geïntroduceert bij de HKC 55 zaag.
Te koop in 3 lengten: 250-420-670 mm afkortlengte.
En passen nu dus ook op de nieuwe HK 55 en HK 85 cirkelzaag.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
De HKC is naast een gewone cirkelzaag ook een invalzaag.
Dat maakt hem juist zo bijzonder!
Bekijk de Festool video maar eens op YouTube.
ScreenHunter_06 Sep. 01 12.46.jpg
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Heb ik gedaan, maar met die definitie is mijn Bosch PKS66 ook een invalzaag.
Die vent gebruikt hem vooral als gewone cirkelzaag met liniaal.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Als je al Festool accu's hebt, kun je tegenwoordig een Basic versie kopen, dus zonder accu's en lader.
De HKC 55 kost dan "maar" €330 excl.BTW. En in Duitsland al te koop voor €251 excl.MwSt.
De nieuwe HK 55 (vanaf €411 excl.BTW) en HK 85 (vanaf €655 excl.BTW) prijzen zijn ook bekend.
 
Laatst bewerkt:

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
De systainers staan al te koop bij gereedschappro aan de Festool aanbevolen verkoopprijs, en de Tanos versies aan wat minder.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Als je al Festool accu's hebt, kun je tegenwoordig een Basic versie kopen, dus zonder accu's en lader.
De HKC 55 kost dan "maar" €330 excl.BTW. En in Duitsland al te koop voor €251 excl. MwSt.
De nieuwe HK 55 (vanaf €411 excl.BTW) en HK 85 (vanaf €655 excl.BTW) prijzen zijn ook bekend.

Laat ik nou alleen panasonic accu's hebben...... ;)

En 411 euro lijkt mee te vallen tot je alle toebehoren erbij wilt hebben. Mooi spul en zeker verleidelijk, maar ik vind festool met accugereedschap toch wel erg prijzig in vergelijking tot alternatieven. Dat is ook de reden dat ik op panasonic terecht ben gekomen, met snoer is het merendeel van mijn gereedschap wel groen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.