B&D beitels?

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ik liep vanmorgen op een 2e hands markt en mijn oog viel op een groepje mini beiteltjes, er zaten 2 roughing gouges bij welke ik nog niet heb en ik had zoiets, laat ik ze meenemen, mocht het niets zijn dan kan ik oefenen met slijpen op deze beitels. Toch zitten er 2 beitels bij weke wel leuk lijken, met in het staal B*D gezet. Is dat wellicht Black & Decker, hebben die ooit beitels gemaakt? Kent een van jullie deze beitels en wat mag het kosten?

20150830_120711.jpg
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Misschien een leuke vangst.

Als ik me goed herrinner kun je aan de kleur van de vonkjes op de slijpsteen zien welk soort staal het is ... maar dan moet je ff googlelen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Als het oud is vrijwel zeker geen hss. B&d houtdraaibeitels ? Ze zullen ongetwijfeld hulpstukken gemaakt hebben om van een boormachine een draaibank te maken. Dat daarbij ook beitels hebben gezeten is waarschijnlijk. Uit eigen ervaring weet ik dat ik wel B&D beitel handvatten heb verkocht. Deze kwamen uit de jaren 60.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.