Twee tafels ombouwen tot 1 groot werkblad?

Daxyhr

Nieuw lid
22 aug 2015
11
0
We hebben momenteel een eetkamer tafel en een salon tafel over.. Beide zijn 1.80 x 90 (alleen de hoogte van de poten verschillen).

Nu zat ik te denken om een houten richel aan de muur schroeven waarop het blad aan de achterkant rust.
Daardoor houdt ik dan twee poten van de eettafel over die ik kan gebruiken voor de salon tafel.

Het enige jammere is dat de plek waar de tafel komt te staan 3.88m breed is, maar de tafels zelf maar 3.60m zijn.

Deze ruimte zou ik dan ook het liefste opvullen met wat hout. Echter ga ik natuurlijk nooit dezelfde bekleding vinden.

De tafels zelf zijn bekleed met een dunne laag hout? (het ziet en voelt iig als hout).

Stel dat ik het hele blad opnieuw wil bekleden met HPL, moet ik dan die dunne laag hout eerst verwijderen?

Een ander idee is dat ik het blad geheel bekleed met lamininaat wat we nog over hebben na de verbouwing.
Hier zit echter helaas een v-groef in, want niet echt handig is voor de toepassing waarvoor we het geheel willen gebruiken.
Zijn er nog trucjes hoe we dit straks en glad kunnen krijgen? Bijvoorbeeld met 1 of ander transparant vulmiddel wat goed hard wordt?

Iemand misschien anders nog tips hoe ik dit mooi op kan lossen, zonder dat ik alles opnieuw moet bekleden?
 

Daxyhr

Nieuw lid
22 aug 2015
11
0
IMG_3750.jpg
IMG_3743.JPG
Die tweede foto is van een tv meubel maar dat is hetzelfde als van de tafel. Maar daar daar heeft de top laag los gelaten door de zon.
De salon tafel is hetzelfde als de eettafel alleen zijn de poten 1/3 van de hoogte. Deze staat alleen momenteel ingebouwd op zolder dus daar kan ik niet zo makkelijk een foto van maken :D.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.