Kity Bestcombi2000 vragen

AltaSilva

Actieve deelnemer
5 feb 2010
32
0
Z.O. Brabant
Dag beste medeforumleden.
Ben bij een Kity Bestcombi2000 uitgekomen. Ik kan en mag dat ding eerst uitproberen vooraleer ik overneem. Da's nog eens aardig van de verkoper om dat toe te staan.
Het gaat om de 6-functies 3-fasen 400Volt versie.
Is er verder wat mee? Bah ja, hij is niet geheel compleet en het toestel heeft circa een jaar in een niet verwarmde, noch geïsoleerde, bij gelegenheid enigszins vochtige loods gestaan, er zit enig roestaanslag op de geleidingen. Dat heb ik al uitgeprobeerd, met Commandant 4 en enig zweet krijg ik het roestaanslag er af.
Vervelender: de handleiding(en?) of handboek(en) en gereedschappen ontbreken, van de cirkelzaag ontbreken beschermkap en spouwmes, ik heb het vermoeden dat de frees niet (meer) geheel origineel is, er zit namelijk een Leitz freeskop bij met een binnendiameter van 30mm en een buitendiameter van iets van 120mm, dat wordt opgesloten in de freesas met een M6 of 8 zeskantkop bout en onderlegring. Volgens mij is dat niet origineel. Of dat kwaad kan respectievelijk gevaar oplevert?

Wie kan mij aan een/de handleiding(en) helpen, mocht(en) die nog gewoon te koop zijn, dan houd ik mij aanbevolen voor een bron, maar een .pdf download ben ik ook tevreden mee.
Zoals het er nu voorstaat kan ik er niet zo veel mee, een deel van de bediening is mij nog onduidelijk.
Heb ook belangstelling voor gebruikerservaringen en tips.

Alvast mijn dank voor het meedenken.

Met groet,

AltaSilva
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Ik ben een gebruiker van de losse machines van Kity. Dat zijn in feite dezelfde machines als die in de bestcombi in elkaar gebakken zijn.
Ik heb geen handleiding van de bestcombi, en de handleiding van de losse machines moet ik wel ergens hebben, maar daar moet je niets van verwachten. Die zijn ronduit belabberd.

Maar als je specifieke vragen hebt kan ik je mogelijk helpen.
Voor wat betreft een leitz freeskop zie ik geen probleem. Het is gewoon een 30 mm as waarop je 30 mm gereedschap kan monteren. Een spouwmes v/d zaag lijkt me een groter probleem. Die heb je echt wel nodig. Mogelijk dat de Baptist in Arnhem die voor je kan bestellen.

N.B. Roestaanslag zal overigens erg meevallen lijkt mij. De tafels en geleiders zijn van alluminium. Van roest zul je daarom in gebruik geen last hebben.

gr,
gandel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.