PDA

Bekijk Volledige Versie : En nu pepermolens, pepermolens

O Peatey
24-08-15, 11:53
Ik had al een tijd een aantal CrushGrind maalwerken liggen die ik bij Rick, onze hofleverancier, had gekocht.
Als eerste probeersel heb ik een stukje Oregon Pine van een oud raamkozijn gebruikt.
Het is uiteindelijk model 'Nico Oosthoek' geworden; de klassieke vorm vindt ik erg oubollig.
Deze is afgewerkt met Verbeterde Houtolie van De Cokerije/De Houtdraaierij en kleurt het hout enigszins geler.

34584

Ja en toen de smaak te pakken en beuken met slaap gebruikt voor de volgende drie.
Deze zijn nog niet afgewerkt, maar ik overweeg Tungolie. Ik wil het mooie blanke van het hout houden zonder dat het donkerder wordt maar wel beschermen.
Nu heb ik nog 3 maalwerken liggen; waarschijnlijk ga ik hiervoor bubinga gebruiken.

34585

Wimmel
24-08-15, 12:05
Die laatste 3 zien er mooi uit Pieter, ik ben benieuwd na de afwerking.

sirjacobsd
24-08-15, 12:52
Inderdaad Pieter, de 3 onderste in beuk met slaap zijn heel mooi.
Een klein tipje.
Als je een fotootje neemt van de 3 beuken pepermolens, zorg ervoor dat de nerven (vezelrichting) doorloopt over de volledige lengte van de pepermolen.
Dit toont nog meer etiquette naar de kijker. Zelfs al zet je ze op tafel bij een dineer voor familie, vrienden, enz. , plaats ze dan ook met de verzelrichting juist.
Natuurlijk weet ik ook als je er eens aan draait dat dit niet meer correct staat.
Het is voor u zelf.
Ik bedoel daar zeker niets verkeerds mee wat je gerealiseerd hebt hoor Pieter.
Ze zijn fantastisch.
Goed bezig.

Paul W
24-08-15, 13:02
Ziet er goed uit Pieter!

Paul

Nico Oosthoek
24-08-15, 13:44
Mooi Pieter:)

jaap
24-08-15, 15:23
Mooie molens Pieter! Maar ik waardeer de opmerking van Sirjacobs ook, de puntjes op de i!

jaap

Roestige Spijker
24-08-15, 16:20
Heel mooi..... Ik heb Berk met slaap (is nog niet droog) Is Berk ook geschikt om van die molentjes te maken ?

Wim Kluck
24-08-15, 17:55
Drie mooie molens. Wat ik ook mooi vind is een bovendeel van een contrasterende houtsoort. Ebben is mijn favoriet. Dan is de kritiek van sirjacobsd ook weer van tafel. Hij heeft natuurlijk wel een klein puntje.