Kwaliteitsverschil tussen eiken deuren?

gouv

Nieuw lid
20 aug 2015
11
0
Via mijn ander topic probeer ik ons nieuw huis te voorzien van meubels. Een ander aspect dat we nodig hebben zijn binnendeuren. Onze woning gaat naar de landelijke stijl neigen qua inrichting en daar gaan we eiken binnendeuren bij voorzien. We hebben een lichte voorkeur voor massief, maar fineer is ook zeker een optie.

We zijn al op verschillende plaatsen offertes gaan vragen en voor massieve eiken deuren komt het gemiddelde rond de 1000€ per deur (met omkasting en plaatsing). Ik ben ook eens gaan zoeken in google, en zo heb ik onder andere deze aanbieder gevonden: http://www.dedonderdeuren.be/massieve-deuren/franse-eik/

Ik snap wel dat er prijsverschil kan zitten tussen aanbieders, maar dit is bijna 50% goedkoper... Daarom mijn vraag, is er kwaliteitsverschil tussen eik? Een massieve eiken deur is toch een massieve eiken deur? Of zie ik dit verkeerd? Want als iets te mooi/goedkoop is om waar te zijn, dan is het ook meestal te mooi en heb je achteraf problemen.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Bij de aanbieder in de link zit al 130 euro prijsverschil tussen de zelfde deur. Dat prijsverschil zit hem in eerste keus of rustiek, dus in de 'kwaliteit' van het hout. Bovendien zijn die deuren niet gevernist.
En er zit wel een behoorlijk verschil in eikenhout. Zowel in soort, herkomst en kwaliteit.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat is één punt maar een ander punt is, hoe weet jij welke kwaliteit je krijgt
want dat je 1000 euro betaald wil natuurlijk niet zeggen dat je ook de duizend euro kwaliteit krijgt

dus wellicht moet je eerst zien dat je zelf kunt achterhalen wat je nu precies krijg voor je geld én wat nu precies wat inhoudt/waard is

Een andere optie zou kunnen zijn hier eens een balletje opgooien, hier zijn genoeg pro's aanwezig die je vast en zeker een goed aanbod kunnen doen ?
 

gouv

Nieuw lid
20 aug 2015
11
0
Volledig mee akkoord. Als een eiken deur van 1000€ merkbaar beter is dan een andere eiken deur van 500€, dan zal ik voor kwaliteit kiezen. Andersom kies ik uiteraard voor het budget.

Goed idee, als er pro's meelezen die actief zijn in België (Limburg, Vlaams-Brabant); we zijn dus op zoek naar binnendeuren (7 gewone en een dubbele) en trapleuning. Op basis van wat we reeds gezien hebben gaat de keuze naar massieve, rustieke eik in een lichte kleur.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ik zou me niet teveel focussen op dat massief. Fineer is niet per definitie minderwaardig. Het voordeel van fineer op een geschikte drager is dat de deur stabieler is.
 

gouv

Nieuw lid
20 aug 2015
11
0
De reden voor massief is dat de dubbele deur half glas half hout zou moeten zijn, en volgens de verkopers die we al gecontacteerd hebben gaat dat enkel met massief. Fineer zou slechts kleine glaspartijen toelaten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.