Hammer C3 31 afzuiging maken

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
Hey iedereen,
Ik ben in het bezit van een iets oudere C3 31 combi van hammer. ik heb gemerkt dat de afzuiging die binnenzit helemaal verduurt is. Daar zit een gelijkaardige afzuigslang als dewelke ik gebruik om hem aan te sluiten op de afzuiging. Deze slang is dus helemaal kapot waardoor het meest stof niet wordt afgezogen maar naar beneden valt. Nu dus de vraag, hoe kom je hier in hemelsnaam aan? Kan de behuizing er precies niet afhalen, en langs boven waar ik het zaagblad vervang is er niet genoeg ruimte en zijn mijn armen ook niet langgenoeg om het beneden te bevestigen. Blijft precies enkel over langs onderen werken en dus het toestel zwaar te kantelen maar lijkt mij nogal gevaarlijk.
Bovendien vind ik ook dat de hoogte verstelling stroef gaat maar ook aan deze spindel kan ik moeilijk aan.
Dus alle tips zijn zeker welkom/
Timothy
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Kan je een foto plaatsen van de toegang? Bij mijn machine (2012) kan je behoorlijk aan de afzuigslang langs het luik om toegang te krijgen tot het zaagblad. Maar veel ruimte is er niet. Het zaagagregaat is nog moeilijker. Echt bereikbaar is dit niet. Ik zit ook met het probleem van stroef verstellen.
 

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
Heb er net nog eens naar gekeken en ben er in geslaagd om de huidige slang te verwijderen. Eerst roltafel naar andere kant brengen:
2015-08-21 17.09.51.jpg

Waar ik dan ook niet aan gedacht had, de bevestiging aan de onderkant kan je bereiken door de afzuiging daar langs buiten los te maken:
2015-08-21 17.09.42.jpg

De duidelijk versleten slang:
2015-08-21 17.09.35.jpg

Nu dus maar een nieuwe bestellen bij hammer en dit ook opgelost.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.