nieuwe projecten

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
hallo forummers,

hier weer een paar nieuwe projecten. een aantal zijn klaar en een aantal moeten nog afgemaakt worden.

als eerste een 80cm hoge vaas. deze moet nog helemaal uitgetekend worden en ik moet nog even voor het hout sparen.


een schaal uit walnoot en een variant op kersenhout. allemaal uit 1 verlijmde plank!afgewerkt met shellawax. doorsnede 32 cm


dit wordt een schaal uit louro faia met strips esdoorn


dit wordt een schaal uit anjalim rajado en zwarte kabbes


dit is een schaaltje uit padoek en zwarte kabbes. doorsnede 10 cm, hoogte 5 cm

het zijn allemaal (voor mij) kleine projecten. komend weekend hoop ik een groot deel af te kunnen ronden. ik hou jullie op de hoogte.

alle op/aanmerkingen zijn enorm welkom

groeten uit zwolle

rick


ja,ja wat een projecten allemaal.

Attached files
 

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
mooie kleine projecten zoals je zelf zegt .
maar voor mij als beginnend houtdraaier zijn dit grote projecten en ze geven me allezinds veel inspiratie.
groeten
malefe
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
beste malefe,

ook ik ben een beginnend draaier. ben nu 2 jaar bezig en heb helaas weinig tijd om echt goed bezig te gaan. kleine kortdurende projecten zijn dan erg makkelijk. als ik een periode heb waar ik zeker 2 dagdelen per week bezig kan (meestal begin v/h jaar) dan wil ik graag een groter project aanpakken. het lijkt me dan ook fantastisch om bv elk weekend met mijn hobby bezig te kunnen maar helaas.

rick
 

houtenhart

Actieve deelnemer
25 apr 2010
37
0
zoals ik gewend van je ben ,,je maakt weer prachtige dingen dat gesegmenteerde werk vind ik echt geweldig om te zien ,en ff tussendoor een vraagje ,weet jij ff gauw het nr van die man van die shella wax op te zoeken ,aangezien me schuurpapier 600 800 1000 enzovoort bijna opzijn ,ben bang dat ik me volgende projecten niet meer zo kan afwerken zoals ik met me vorige heb gedaan,dus moet weer een nieuwe bestelling doen . Fijne week alvast toegewenst,wij spreken elkaar ,groeten van de man met de muts. haha;)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
fijne mensen van het forum,
mijn vakantie is begonnen. komende 2 weken lekker thuis een beetje bezig. ,moet nog wel het huis schilderen, een fietsenhok bouwen,nieuw dak op een garage maar dan heb ik tijd voor mijn hobby. al enige tijd loop ik met het idee van een mega grote vaas rond. de schets is gemaakt , segmenten zijn gezaagd en verlijmd. morgen beginnen met de bouw, ik hou jullie op de hoogte

rick :cool:
 
A

Athanor

Guest
Nou Rick, bij deze dan een fijne vakantie toegewenst! Dat lijstje wat je opsomt doet me nou niet echt aan vakantie denken :roll: Maar ja bij mij zal het waarschijnlijk niet anders gaan. In augustus vakantie, 2 weken weg en 2 weken voor het bouwen van een Serre (met de aannemer). Overigens heb ik gisteren een nieuwe dakbedekking op mijn garage gekregen (EPDM) omdat woensdag er zonnepanelen opkomen (we waren geluksvogels met de subsidie!)

Veel plezier!

Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
beste fons

tja vakantie is een breed begrip. ben vandaag op bezoek geweest bij jan pranger in lemmer(mooie stukjes hout meegekregen). erg gezellig, veel gezien en veel inspiratie gekregen.jan heeft het moment bereikt dat draaiwerk geen draaiwerk meer lijkt.

daarna doorgereden naar akkrum voor het halen van hout voor komende projecten.
toen ik thuis kwam verder gegaan met de grote vaas. ik ben momenteel op het maximale van mijn draaibank gekomen. de ringen die ik gisteren gelijmd heb maakten de vaas te zwaar op te draaien. ik kon "horen"aan de draaibank dat hij dit niet leuk vond. helaas dus moeten besluiten om met dit werkstuk op de draaibank te stoppen. maar ja wel weer wat geleerd dus echt zonde is dit ook niet. het "mislukte"werkstuk krijgt wel een plaatsje in de werkplaats /;

!!!!! KEN UW BEPERKINGEN !!!!!

gelukkig ideeen genoeg dus vanavond maar weer wat schetsen.

tot binnenkort

rick

ps sterkte met je klussen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.