Brief opener

Vandaag een brief opener ,

Voor een neef zijn 50e verjaardag een briefopener gemaakt voor op zijn bureau.
Hoewel er heden ten dagen weinig brieven per post worden verstuurd toch maar een een poging gedaan om er één te maken.
Misschien is hij juist wel prettig om rekeningen te openen ;-).

Ik heb even lopen dubben over het heft. Wilde niet een recht toe recht aan model.
Een stuk Juniper ( jeneverbes ) moet er aan geloven, ik heb de jaar ringen even geteld en kwam tot 30 !!!!!!.
Zou het echt zo traag groeien ?. Goed zichtbaar is het echt donkere hart wat niet in het midden zit.
De lengte is 26 cm en de diameter 40 mm (voor de bewerking)

Ook het voetje heb ik van het zelfde stuk gemaakt maar dan niet behandeld. De boven en onderzijde wel zo kun je de jaar ringen mooi zien.

Na het schuren alles nu 1 x in de Danish Oil. Morgen nog een keer.

IMG_1410.jpg

IMG_1418.jpg
nog niet met Danish Oil behandeld

IMG_1425.jpgIMG_1428.jpg

IMG_1436.jpgIMG_1433.jpg

IMG_1426.jpgIMG_1434.jpg

Leuk om te doen.

Gr Edwin
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Heel prachtig Edwin.
Ik waardeer zeker uw ambachtelijkheden.
Wat je doet is super mooi al hoe klein het werkstukje is.
Snijwerk is ook iets wat ik graag zou verder zetten, maar de tijd ontbreekt.
Toen ik een jongen van 16 jaar was, heb ik nog sculpturen gevolgd, maar met trouwen en kinderen hebben is dit achterwege gebleven.
Het zullen waarschijnlijk vooruitzichten worden als ik met pensioen ga en dit is nog een tijdje.
 
Bedankt Didier,

Het kost inderdaad wel wat tijd. Meestal laat ik het hout bepalen wat en hoe ik het ga maken. Mijn neef wordt a.s zaterdag 50 en ik wilde naast zijn gekochte cadeau ( fles whisky ) toch iets zelf gemaakt geven.
Hij werkt veel thuis en heeft daar een werkkamer met bureau vandaar dat ik op het idee kwam om deze brieven opener te maken.

Ik hoop dat ik later net als jij na mijn pensioen meer tijd over hou om mijn hobby uit te oefenen, maar ook dat gaat nog een tijd duren die 20 jaar moet ik de uurtjes die er overblijven nuttig besteden. Hahahaha.

Groet Edwin.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.