Herzagen van bijzonder hout

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Hallo allemaal,

zoals ik al in mijn blog geschreven had ben ik druk met het editen van mijn filmpjes. Elke keer ontdek ik weer iets nieuws aan het programma. Hopelijk worden de video's steeds een stukje beter, ik heb er wel steeds een beetje meer plezier in...hahaha


Op- en aanmerkingen zijn zeer welkom.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Leuke filpjes altijd! Mooi om te zien wat er altijd "verstopt" zit in het hout.

Goed:
-Lekkere muziek
-goede keuze van het versnellen van de beelden

Tips:
- Mischien op laag volume het machine geluid er bij in mixen om wat extra realiteit te krijgen.
- Na het vlakken en zagen van elk stuk een detail shot van het resultaat. Nu moet je 'lang' wachten voor het resultaat.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Wat je doed doet Rick is dat je meerdere camera standpunten gebruikt.

Machinegeluid erin verwerken is een mooie tip van Thom.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Ik denk dat wanneer je machine geluid mixed met de muziek, je wat meer geheel krijgt. Ogen en oren nemen dan het zelfde waar! Zet eventueel een testje hier neer, kunnen we het beoordelen!
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Leuk om je in actie te zien Rick!
En die tips voor een beter filmpje zijn voor iedereen handig.
Ik maak af en toe ook een filmpje voor hier op het forum, of van de vakantie o.i.d.
Maar ik doe dat nu met moviemaker wat gratis bij windows zit.
Het is nogal beperkt qua geluidmontage vind ik.
Kan iemand een ander programma aanbevelen? Of doe ik het niet goed?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik ben zelf een voorstander van de machinegeluiden, dat maakt het veel realistischer.
Misschien moet je je van mijn mening niet te veel aantrekken want het lijkt wel of filmpjes niet zonder muziek kunnen tegenwoordig net als die snel gemonteerde infotainment op tv tegenwoordig.
Het lijkt wel of er geen 2 seconden stilte mag vallen.
Dus ik ben wel een beetje bevooroordeeld om eerlijk te zijn.
De beelden zijn goed geslaagd trouwens, verschillende camerastandpunten doen het goed zolang de shots niet te kort worden, anders wordt het te onrustig om te kijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.